Opsætning af olietank

Hej

Jeg skal have stillet en 1200L olieståltank op ved siden af huset.

- kan jeg nøjes med, at stille den på 40*40 fliser på stabilgrus?

-hvor mange meter slange, har de fleste olietankbiler? Jeg vil nemlig gerne have den om at  stå på den anden siden af huset ifht. min nuværende nedgravet. 

Første hus nogensinde. Fra 1912. Regner med at være færdige om ... dum dum de dum, tjaah....
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt mig bekendt er der nye regler omkring fritstående olie tanke, de skal stå i en stor spilbakke og ikke direkte på et par fliser. De fleste tankbiler har en slange på 25 m.
2. Tanke skal opstilles på et plant og vedvarende stabilt underlag og i henhold til fabrikantens vejledning. Underlag kan f.eks. være 10 cm stampet, planeret grus, som bindes med cement eller fliser lagt på 5 cm stampet, planeret grus Ved plasttanke, placeret direkte på underlaget, skal dette være tæt, så det er muligt at konstatere evt. udsivning af olie fra tankbunden. Det tætte underlag skal strække sig 10 cm uden om tankens bund.


Tak for hjælpen. Jeg havde set pdf´en, men jeg var endnu ikke noget, at spørge ind til den før nu. Så det kommer til, at være en ok omgang, at ordne.

Første hus nogensinde. Fra 1912. Regner med at være færdige om ... dum dum de dum, tjaah....
Skrevet af sluppermand på 27 jul 2013 10:25
nu vildleder du igen håndværker 


http://www.energi-service.dk/files/...-debra.pdf
Han udtaler sig i bedste fald om noget han _tydeligvis_ ikke har forstand på og det er da højest beklageligt for de der evt. følger håndværkerens påstande og udsagn. . . . .Ups, der røg et par tusinde kroner på ganske ingenting. . . . . .
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis