Overmalingstid ml. Light Primer (LP) & Poly Best (PB)

Kender overmalingstiderne ml LP og LP eller ml. PB og PB
MEN har læst at der kun må gå ca 2 timer fra sidste lag LP til første lag PB

Normalt overmalingsinterval for LP er min 8 timer ?


Citat fra Amagernetshop :
"Vi skal sikre god vedhæftning ml primer og første lag bundmaling - ellers falder bundmalingen af
Første lag bundmaling påføres når primer er netop er overfladetør (normalt ca. 2 timer)"


10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder ganske sansynligt, da bundmalingen kan nå at opløse lidt af primer overfladen og derved få en større vedhæftning.
Men når der MIN skal gå 8 timer ved 20 grader ved LP til LP er 2 timer måske i underkanten.
Er bange for LP er for "våd" efter 2 timer

Jeg har INGEN erfaring med denne type maling, så søger desparat hjælp for at gøre det rigtigt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Polybest er jo ikke en bundmaling??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er heller ikke som bundmaling jeg bruger Poly Best, det er som ståldæks maling
Undskyld det var til Håndværkeren.. Han svarer jo som om poly best er bundmaling.

Umiddelbart mente jeg at der skal noget grunder mellem ..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Light Primer er da en grunder ?
.
Er der nogen der kan forklare de 2 timer vs de 8 timer ?
Sorry.. blander mig uden om.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Dit citat lyder mærkeligt, for bundmaling skulle da virkelig gerne kunne holde på en tør overflade! Polybest kan for den sags skyld også sagtens holde på en helt tør overflade.
Det er jeg faktisk lidt glad for at høre, da det ellers kunne virke lidt uoverskueligt.

Ville dog gerne høre om der er flere meninger om citatet
Hej Jeg mener det handler om at bundmaling ikke er en lakmaling så for at undgå mellemslibning kán man påføre bundmaling mens lightprimeren er klæbrig. Men da polybest er en lakmaling hvor man normalt ønsker en topfinish må man lade lightprimeren hærde helt op og mellemslibe inden påføring af polybest!

Dyrman
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også