Ny B&D hækkeklipper uden ledning defekt :-(

I september sidste år fik jeg ovennævnte hækkeklipper i fødselsdagsgave. Jeg har så først taget den i brug denne sommer. Virkede perfekt under første klipning omkring 10. juni 2013.

Nu vil jeg så bruge den igen for at finpudse hækken, men nu virker den ikke længere. Der kom røg ud af motoren og den lugtede kraftigt... Kørte den straks til byggemarkedet som så sender den videre til b&d serviceværksted.

Jeg har rengjort den efter første gang. Men jeg har ikke givet den smøreolie første gang, dumme mig. Der er desværre også allerede rust på skinnerne... :-(

Men betyder det hele så at garantien ikke dækker en skid? Jeg er bare en ganske alm. kontormus af uddannelse, og bestemt ikke håndværker, så havde ikke tænkt på noget olie eller rust muligheder.
Jeg har dog altid gjort mine ting pæne igen efter brug.
Hækkeklipperen har også været inde i et varmt rum efter brug. 

Sig bare jeg er dum. Men dumheden er ikke gjort med vilje...!
  
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen Jens dog, det var en kort fornøjelse.

Morale: Altid læs brugsanvisningen før du tager et nyt apparatur i brug. Og psst, husk at gemme samme, så de vise ord der står der i kan genopfriskes næste gang du finder værktøjet frem.  

Alternativet er jo at anskaffe en hånddrevet klipper, den kan du formodentelig ikke brænde af.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jep kort fornøjelse og trist. Håber dog på et mirakel når jeg får besked fra værkstedet.

Jeg har jo ikke gjort noget med vilje, selvom det måske kan være en by i Rusland, når vi snakker om deres garantier.
Skrevet af jenspinddk på 22 jul 2013 20:27
Jep kort fornøjelse og trist. Håber dog på et mirakel når jeg får besked fra værkstedet.

Jeg har jo ikke gjort noget med vilje, selvom det måske kan være en by i Rusland, når vi snakker om deres garantier.
Jo Jens, men hvis du havde læst brugsanvisningen vidste du også at sværet skulle rengøres og smøres efter brug. Og formodentelig står der også sværet skal smøres før brug.

Det er jo nu engang svært at give garenti på et værktøj der misvedligeholdes. Ville du selv gøre det ????

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der står ET sted at man KAN bruge smøreolie, men ikke SKAL... og så står det med 1 linie på side 77. Kun jo havde været smart at skrive det med stort på selve indpakningen og i vejledningen.

Der står ikke noget om at motoren kan ødelægges pga manglende smøring. Igen ved jeg godt at jeg skulle havde været klogere, men læser du selv alt når du køber ting? Eller for den sags skyld låner penge i banken?

I banken stoler du på rådgivningen og i byggemarkedet regner du med at få en tilsvarende rådgivning om produktet.
Selv det der for én er logisk, kan være en vigtig oplysning for en anden.

Ingen mennesker er alvidende.

Skrevet af jenspinddk på 22 jul 2013 22:02
Der står ET sted at man KAN bruge smøreolie, men ikke SKAL... og så står det med 1 linie på side 77. Kun jo havde været smart at skrive det med stort på selve indpakningen og i vejledningen.

Der står ikke noget om at motoren kan ødelægges pga manglende smøring. Igen ved jeg godt at jeg skulle havde været klogere, men læser du selv alt når du køber ting? Eller for den sags skyld låner penge i banken?

I banken stoler du på rådgivningen og i byggemarkedet regner du med at få en tilsvarende rådgivning om produktet.
Selv det der for én er logisk, kan være en vigtig oplysning for en anden.

Ingen mennesker er alvidende.

Nu har jeg i sagens natur ikke læst vejledningen til din maskine men det jeg nævnte plejer der faktisk at stå når det drejer sig om en motoriseret hækkeklipper.

Generelt: Hvis jeg ikke ved noget om hvordan et produkt skal behandles, læser jeg naturligvis vejledningen. Det er nemlig barnelærdom der hvor jeg kommer fra.

Nu er det heldigvis rigtig mange år siden jeg har måtte låne penge så slige steder, men også her læser jeg naturligvis vilkårene. Ikke mindst sikre jeg mig at jeg også forstår samme OG det er naturligvis ikke ved bankens rådgiver det bliver tjekket.

Det er rigtigt at ingen mennesker er alvidende, det er faktisk også derfor fabrikanterne levere en brugervejledning med deres apparat.

Sorry, har svært ved at give dig ret. Men vil formode du nu har lært noget nyt.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Hvem har sagt du skal give mig ret???
Hvem har sagt du har læst min vejledning???

Dejligt der findes mennesker, der ALTID gøre det rigtige her i livet...

Tillykke med det, er en god egenskab. Men omvendt er jeg nok ikke ene om ikke at læse brugsforvirring.

Jeg skrev ikke det her indlæg for at nogen skulle holde med mig, men nu hellere ikke for at hører på personer der tror de er mere end andre.

Jeg skrev indlægget for at hører om andre har haft en lignende oplevelse. Hvis jeg vidste det jeg havde gjort var at misvedligeholde produktet, så havde jeg nok ikke gået til byggemarkedet med den. Nok hellere ikke skrevet et indlæg på gds ;-)
I september sidste år fik jeg ovennævnte hækkeklipper i fødselsdagsgave. Jeg har så først taget den i brug denne sommer. Virkede perfekt under første klipning omkring 10. juni 2013.

Jeg tror nu ikke, at maskinen er brændt af fordi, du ikke har smurt både før og efter brug. At der kommer røg ud af skyldes snarere en fejl i motoren.
Dit problem er, at du nu ifølge købeloven selv skal bevise, at fejlen var der fra begyndelsen og ikke er opstået efter et halvt år. Hvis du ikke kan det får du regningen, hvis ikke maskinen bliver repareret pr kulance.
Viste du for øvrigt at al elektronik fungerer ved hjælp af røg, det er først galt når røgen kommer ud, at det ikke fungerer mere

fase
Ja det er ikke nemt at bevise andet end man må være ærlig og fortælle historien som den er.
Jeg kun jo havde sagt en løgn omkring smøreolie, men hvor fedt er det.

Jeg håber derimod motoren er defekt uden at det har noget med min manglende erfaring/viden at gøre.

Hej.
Den slags udstyr må man have lidt finfølelse overfor hvis de skal overleve. Mit bud er, at din maskine ikke har startet med at sende røg ud, men har haft en forkert lyd, fordi motoren ikke kunne tvinge mekanismen igang. Hvis du så stadig holder kontakten inde, brænder den af. Det gælder alt elektrisk udstyr, uanset størrelse.
Hvis den kørte 10. juni, er den formodentlig ikke rustet sammen, men der kan have siddet noget i sværdet, der har forhindret den i at kunne komme igang.
Jeg tror desværre også din garantisag står svagt, men held og lykke.
Erfaring? Joh, er udlært elektromekaniker et godt stykke tilbage i forrige århundrede og har repareret utallige stykker håndværktøj

mvh

 varmetossen

Kan godt være jeg er 1/2 døv, men hørte ingen lyd. Først en brummen efter røgudvekslingen. Skal dog siges jeg stod ude i haven hvor der var en masse larm fra naboerne :-)

Men om lyden var kommet eller ej, skulle den vel til rep alligevel? Spørgsmål er så om jeg får noget dækket.

Tak for dit skriv.. med held og lykke til mig. I den sidste ende vil jeg havde samme model igen med smørelse ;-).
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis