Ny B&D hækkeklipper uden ledning defekt :-(

I september sidste år fik jeg ovennævnte hækkeklipper i fødselsdagsgave. Jeg har så først taget den i brug denne sommer. Virkede perfekt under første klipning omkring 10. juni 2013.

Nu vil jeg så bruge den igen for at finpudse hækken, men nu virker den ikke længere. Der kom røg ud af motoren og den lugtede kraftigt... Kørte den straks til byggemarkedet som så sender den videre til b&d serviceværksted.

Jeg har rengjort den efter første gang. Men jeg har ikke givet den smøreolie første gang, dumme mig. Der er desværre også allerede rust på skinnerne... :-(

Men betyder det hele så at garantien ikke dækker en skid? Jeg er bare en ganske alm. kontormus af uddannelse, og bestemt ikke håndværker, så havde ikke tænkt på noget olie eller rust muligheder.
Jeg har dog altid gjort mine ting pæne igen efter brug.
Hækkeklipperen har også været inde i et varmt rum efter brug. 

Sig bare jeg er dum. Men dumheden er ikke gjort med vilje...!
  
I september sidste år fik jeg ovennævnte... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil nu ikke være så negativ med hensyn til garantien. Der sidder jo nok en overbelastningssikring i maskinen, således den slår fra hvis der er for meget modstand. Det er også den der slår fra hvis man forsøger at klippe for store grene.
Det er rigtigt at jævnfør de 2 års reklamationsret, gælder 6 måneder garanti og de sidste 18 måneder skal køber bevise at fejlen var tilstede ved køb. Jeg har aldrig været ude for at leverandøren har bedt om at kunden skulle bevise noget som helst.
Nu har jeg arbejdet i byggemarked i 7 år og aldrig har jeg haft en hækkeklipper der er blevet afvist pga. manglende smøring af sværd.
Set fra fra Stanley black &decker´s side er det en dårlig forretning ikke at reparere maskinen under garanti. Kunden vil jo aldrig købe et at deres produkter igen, hvis den ikke repareres.
Men det er svært at sige om der er noget der er gjort forkert ellers.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Jeg tror også bare de fixer den, jeg havde en billig motorsav, som oliesmøren var gået i stykker på så den ikke smurte sværdet, jeg brugte den til et par småting alligevel måtte bare give den lidt med smørrekanden en gang imellem, da jeg endelig afleveret den (5 dage før de 2 år udløb) var kæden meget slidt og ofte slebet, og jeg modtog alligevel en ny sav tilbage med ny kæde..
Når jeg husker tilbage har jeg for 2-3 år siden fået ombyttet en samsung faldskærm som var 1,5 år gamle. Der skulle jeg hellere ikke bevise noget. Kun fortælle om mine rettidigheder.
Efter de havde prøvet at lave på produktet 2 gange.

Faldskærmens nyværdi var 16.000.
Hækkeklipper kostede 1.700.

Ikke at man kan bruge ovennævnte erfaring. Men sålænge man er ærlig og ikke bevidst har ødelagt et produkt, så håber jeg på det bedste i firmaerne.


Skrevet af jenspinddk på 23 jul 2013 12:37
Når jeg husker tilbage har jeg for 2-3 år siden fået ombyttet en samsung faldskærm som var 1,5 år gamle. Der skulle jeg hellere ikke bevise noget. Kun fortælle om mine rettidigheder.
Efter de havde prøvet at lave på produktet 2 gange.

Faldskærmens nyværdi var 16.000.
Hækkeklipper kostede 1.700.

Ikke at man kan bruge ovennævnte erfaring. Men sålænge man er ærlig og ikke bevidst har ødelagt et produkt, så håber jeg på det bedste i firmaerne.


Puuha en defekt "faldskærm" er en skidt ting, jeg ville ikke give dem 2 chancer for at lave produktet

Skrevet af jenspinddk på 23 jul 2013 12:37
Når jeg husker tilbage har jeg for 2-3 år siden fået ombyttet en samsung faldskærm som var 1,5 år gamle. Der skulle jeg hellere ikke bevise noget. Kun fortælle om mine rettidigheder.
Efter de havde prøvet at lave på produktet 2 gange.




Har den nye så virket ved hvert spring siden?


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis