Hjælp båd navn og model

Hej folkens.

Jeg har købt en båd, men står nu og gerne vil vide hvad min båd endelig hedder(kunne den tidligere ejer ikke fortælle) og hvilken model det er! derfor spørger jeg om hjælp herinde og håber i kan hjælpe! Det enste jeg ved er at det er en 19 fods båd med en ford motor i på 40hk. bygge år er 1978. Håber der en derude som kan hjælpe mig med hvad det er for en båd jeg har købt mig! 

Jeg er fuldstændig lige glad med hvem din far han er, du skal saftsusme ikke gå her hvor jeg fisker!!  :D :D
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på lds.
Den der båd er vist en hjemme bygget / ombygning.
Jeg har ihvert fald aldrig set en mage til
Men tilykke med skuden..
Er det træ eller glasfiber ?

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Hej

Mange tak, det er et spændende forum.

Ja den er også ombygget men kunne godt være der nu var en som kunne se hvilken mærke og model det var!

Håber der er en som kan hjælpe mig lidt!

Jeg er fuldstændig lige glad med hvem din far han er, du skal saftsusme ikke gå her hvor jeg fisker!!  :D :D
Der er hverken model eller type betegnelse på den båd, den er bygget frit efter egne ideer, og med det kolonihave hus der er monteret agter skal den nok blive levende i god vind fra siden, så mon ikke du kan kalde den for rullemarie. Forhåbentlig har du ikke givet ret meget over 2500,00 kr. for den
Skrevet af Håndværkeren på 22 jul 2013 14:53
Der er hverken model eller type betegnelse på den båd, den er bygget frit efter egne ideer, og med det kolonihave hus der er monteret agter skal den nok blive levende i god vind fra siden, så mon ikke du kan kalde den for rullemarie. Forhåbentlig har du ikke givet ret meget over 2500,00 kr. for den
Så så så, symand.  Det ku du sgu ærlig talt ikke være bekendt over for manden.

For mig at se, ligner det heller ikke et fabriksbygget skrog selv om det har strejf af genkendelige linier fra flere ældre glasfiberskrog både for og agter. Hvis mine øjne ikke snyder mig for meget, ligner skrogets overflade et træskrog der har fået lag glasfiber.

Ligemeget hvad andre mener, kan skivet uden tvivl give dig/jer mange gode ture i  et forholdsvis beskyttet farvand.




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
hey hey..
enig med nitter.
men er det glasfiber eller træ??

7700 post nr. skriv lige en pm
er til vildsund market og har en kold ombord..
ligger i vest havn i morgen

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Annonce
Som alle efter hånden burde vide, siger jeg det jeg mener, ikke for at generer men blot realist !
Selvfølgelig kan ejeren få mange gode ture i den, hvis han sejler den efter den formåen.
Konstruktions mæssigt er det jo en blandning af lidt af hvert. Se stævnens opbygning med udfaldende skrogsider men med en skrå stævn allerede der er noget blandet grundigt, i 40-50 erne byggede man ofte motorbåde med udfaldende stævn sider men lodret stævn, midskibs kunne den også godt ligne noget fra den tid med forskudt dækshøjde, men så går det helt galt agter hvor den afsluttes med at være rundgattet den tids både havde platgattet med negativ faldende agterspejl. Det der ødelægger det til det absurde er det kolonihave hus der er anbragt agter. Jeg er sikker på at dem der har bygget den har haft mange fornøjelige timer.
Jeg tror også at den har haft et tidligere liv som jagt båd, med et forholdsvis langt let buet fordæk hvor under der har været mulighed for at overnattet. Der har nok siddet et lille skyligt i dækket. agter har den været åben og der har været et lille vindspejl. Motoren har nok været en 5-10 hk. benzinmotor. Den har nok været brugt til havjagt i en større fjord med den stævn og agterende der ikke efterlader hvide striber i vandet som en platgattet gør.
Jeg siger mange tak for svarene, fik da lidt nyttig viden ud af det! Også selv om et par indlæg ikke rigtig var specielt positivt... kan man jo vælge at se bortefra! igen mange tak! Hilsen Nukster!

Jeg er fuldstændig lige glad med hvem din far han er, du skal saftsusme ikke gå her hvor jeg fisker!!  :D :D
Skrevet af Håndværkeren på 22 jul 2013 20:51
Som alle efter hånden burde vide, siger jeg det jeg mener, ikke for at generer men blot realist !
Det hænger jo ikke sammen med at svare sådan på en spørgers første indlæg overhovedet på LDS. 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

med det kolonihave hus der er monteret agter skal den nok blive levende i god vind fra siden, så mon ikke du kan kalde den for rullemarie.


Jeg ligger i Randers fjord så det jo ikke den store bølgegang der komme men lige spørgsmål nedenfor!

Hej igen

lige hurtigt spørgsmål, jeg kan give Håndværkeren ret i at min båd vipper lidt kan man muligvis ligge lidt cement i midten af båden for at stabilicer den? Bare en strå tanke jeg hade! Så går den måske også lidt byder i vandet ? I må også gerne komme med lidt gode ideer om hvordan jeg kunne gøre det! Håber på nogle fornuftige svar!

Jeg er fuldstændig lige glad med hvem din far han er, du skal saftsusme ikke gå her hvor jeg fisker!!  :D :D
Den må du ikke fjerne, den har været endnu mere levende før det blev lagt i. Og så må den jo være en plastbelæagt båd, for betonnen får træet til at rådne væk efter hånden. Det har engang været en meget brugt og meget billig løsning, med det får altså træet til at rådne under sig. Det bedste er nogle blybarre på kølen indvendigt, aldrig ude i siderne, så vil båden opfører sig som et pendul i den mindste smule sø.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis