beskæring af græskar

Ja, jeg har jo været så dum at sætte græskar i midten af min køkkenhave! Doh!!!
Dvs planten breder sig nu ud over det hele! Den sidste spinat er ved at blive lagt ned samt bladbeden af græskarplanten. og nu sniger den sig ind på mine majs!!? I et desperat forsøg hegnede jeg plantet ind/op i sidste weekend, men den har allerede fundet vej igennem det. Jeg overvejer nu at klippe noget af plantet væk, men vil det havde nogen indvirkning på frugterne?

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Over hovedet ikke, jeg havde på et tidspunkt en enorm stak rabarber, desværre af den grønlige type der var så sure at bed man i en stængel snappede r.. efter skjorten. Nå men dem skar jeg ofte helt ned og de groede lystigt videre.
På et tidspunkt var jeg blevet så træt af dem så jeg tog en tur med fræseren og tænkte, nu må de da være døde, men nej i foråret dukkede de endnu mere op så jeg måtte ned på alle fire og rense alt væk ! Det var en sur OMMER
Nu er rabarber og græskar jo ikke helt det samme...
Du kan godt skære noget af planten væk, men du skal huske på at den bruger bladene til at samle energi til græskarene, så du skal ikke gå for hårdt til værks.
Du kan vælge at skære 2 - 3 blade efter en frugt.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Tak Speedy. Det var netop sådan en oplysning jeg har brug for

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Nemmere løsning Jacko. Du skal blot dræbe dine græskar planter og istedet købe nogle fra os. Har 70 ha med dem der så småt er ved og gro til, og det er både pyntegræskar, halloween og hokkaido... Haha...
Ej, du burde kunne beskære den med måde... Men hvor mange har du egentlig plantet for enten har du en ret lille have, eller du har pisset for vildt på de planter så de har fået noget seriøst gødning siden de går sådan amok som du beskriver. Vores er da kun knap 30 cm nu og markerne er da slet ikke lukket tæt endnu.
Altså nu har jeg en ret lille køkkenhave. Ca. 100 m2 og de er nok sat lidt tæt. Som sagt, har ikke lige tænkt mig om! Jo, de er blevet gødet grundigt:-P Men der er ved at komme frugter på...

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis