Hvidpigmentering af paneler/døre

Hej alle

Jeg ser mange anbefalinger af Faxe Panel Hvid samt Gori Panellak til at hvidne døre og paneler. 

Vi skal snart til at hvidpigmentere alle vores fyrretræsdøre og -fodpaneler samt gerigter (de står ubehandlede). Jeg har et par spørgsmål:

1. Er Flüggers Panel Lak Hvid direkte sammenlignelig, kvalitets- og holdbarhedsmæssigt, med de ovennævnte? Vi får nemlig rabat igennem vores maler, på Flügger produkter, og vil derfor helst vælge dette.
http://flugger.dk/Maling/Indendoers...%20H).aspx

2. Planen er at alle døre og paneler skal slibes let, have en gang trærens og dernæst behandles en eller to gange med panelhvid. Det er vel fremgangsmåden?

3. Jeg har tidligere dårlige erfaringer med malede overflader (alm. maling) der bliver ved med at klistre (flere år efter behandlingen stadig!), og døre der efter malerbehandlingen bliver ved med at binde og "klistre" til paneler. Det er vildt irriterende. Er der en måde hvorpå dette undgås bedst, eller er det ikke noget der sker ved hvidpigmentering?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
At malingen klistre skyldes at der er for lidt tørelse i, eller du ikke har blandet det grundigt inden du påfører det. Det kan også skyldes at du glemmer at vaske af med almindligt vand efter brug af affedtnings middel / trærensen.
Okay det vil jeg lige have in mente..
De øvrige spørgsmål er stadig åbne :-)

Er det i øvrigt svært at få hvidpigmentering af store flader som døre jævnt?
Jeg har hørt at man skal male det vådt-i-vådt, så store flader er næsten umulige at få pæne - er det rigtigt?
Hej.
Du kan søge på : laserende maling
Så er du beskæftiget i lidt tid, og det er meget interessant

mvh

 varmetossen

Det er lidt ligesom at larkere, du må kun trække penselen en vej aldrig frem og tilbage som mange fejlagtigt gør, og jo det er ikke helt nemt, så find noget du kan øve dig på først.
Jeg har søgt lidt, men kan ikke finde meget om laserende maling, vedrørende påføring. Men det store tip er vel, som I siger, at øve sig først.

Det lader til at påføring og straks fordeling med både pensel og rulle, eller evt. 1 våd og 1 tør rulle er metoden?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også