Projekt skurvogn: udvidelse af vinduesparti

Jeg er desværre af typen, der er lidt for naiv mht menneskers godhed og ærlighed. Derfor understående.
Jeg købte en skurvogn billigt, da min hustru og jeg er studerende og derfor endnu ikke har økonomisk mulighed for at bygge ud.

Den skurvogn/pavallion/beboelsesvogn har lidt større fejl end beregnet. Grundet mangel på understøtning er jeg derfor nødsaget til at udvide et vinduesparti til to fastkarmsvinduer og en terassedør(og så fik jeg materialerne til formålet gratis).

Mit spørgsmål er hvordan jeg laver en optimal, men overskuelig understøtning/ramme til formålet.?

Er det bare at "lave en firkant af regler, som monteres fast i tag, gulv og siderne af vognen, eller er det større end det..?

Mvh Kent


Alt i klamp og hovsaløsninger udføres.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kent.
Kan du lægge et par billeder ind af herligheden, så kan vi bedre råde dig.
glemte lige at vedhæfte billederne


Alt i klamp og hovsaløsninger udføres.
En fast karm med fals til glasset er i princippet "bare en regel med fals til glasset" & glaslister med gummi på inder og ydersiden.

En liste limes eller skrues i så der dannes en fals hvor i ruden kan sidde i, hvis du ikke har en rundsav til at skære falsen.

Karmen kan (bare skrues sammen)

Foto fremmer forståelsen, så der nemmere kan vejledes rådes.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Mange tak. Fastkarmsrammen er dog lavet. Det er mere et spørgsmål om hvordan jeg optimalt laver en understøtning på skurvognen til fastkarmsrammer og terassedøren. Om jeg bare laver en stor firkant, eller to af regler,som jeg monterer som et stort hul i vognen, eller om det er helt skidt.?

Alt i klamp og hovsaløsninger udføres.
Annonce
Du mener hvad du skal gøre karmen fast i.