Væghængt toliet i hjørne

Kære forum

Vi skal have lavet et væghængt toilet i vores lillebitte badeværelse. Derfor har jeg brug for lidt gør-det-selv hjælp.

På den vedhæftede plantegning kan i se hvor vi har tænkt os at placere det. De små skillevægge med døren er ikke lavet endnu, så jeg leder efter en god løsning på eventuelt at indbygge cisternen i den nye væg. Der kommer en VVS mand og etablerer afløb, men han skal have at vide hvor toilettet skal stå inden.

Hvad siger i til den ide? Har i nogen gode råd til hvordan jeg griber det an?

På forhånd tusind tak!

Mvh Eskild
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Bare lige fra tågerne: Må der være direkte adgang mellem køkken og toilet.

mvh

 varmetossen

Det er helt rigtig. Rummene ser sådan ud nu, men det kan være jeg bliver nødt til at sætte en skillevæg op. Men tilbage til spørgsmålet om toilettet. Har i noget hjælp der?
Velkommen til LDS i øvrigt.

Har vist aldrig set et sådant indbygget toilet i et hjørne, om det skulle kunne lade sig gøre ved jeg ikke, men mon ikke

En sådan fylder lidt måske 3 - 400 mm.

Så måske en anden her på siden kan komme med et (indspark) med lidt mere konkret viden.

Held med det.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Man kan sagtens sætte toilet kassen inde i hjørnet. Man plejer at gøre det på to måder. Men jeg forstår ikke helt hvad du mener med det. Det gælder vel bare om at få den så langt ind i hjørnet som muligt, for at få mest muligt plads.

I hjørnet:



 Eller som en kasse uden på væggen: 

Før 1998 skulle der være to døre mellem wc-rum og køkken jf. bygningsreglement, men det skal der ikke mere.

Her ud over er det intet problem i at montere toilettet, der hvor du ønsker. VVS-manden skruer det bare fast, hvor du vil have det, og så beklæder du med gips efterfølgende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis