Smart-TV hvad kan de i denne digitale jungle??

Lige lidt baggrund.
Jeg elsker god lyd, når jeg ser TV, så vi kørte i El-Giganten og kiggede på 5.1 blue-ray afspillere.
Den første ekspedient indrømmede at han ikke vidste så meget om hvad sådan et sony apparat til 5K kunne, så han hentede en kollega.

Den kollega var meget overbevisende i sine svar, på alle mine spørgsmål.

Bagefter har jeg så fundet ud af, at jeg kan ikke se DR via. browseren fordi den understøtter ikke det format som de sender deres film i.

De påstod også at jeg kunne lytte til spotyfi men suk, det kan jeg heller ikke..

Jeg kan se Netflix, men jeg er ikke til halve serier og meget gamle film.

Nu har vi så talt om at købe et Smart tv.. Men det er jo næsten umuligt at finde info, ud over at det er smart og kan en eller anden slags 3D.

Vi har lige fået fibernet fra Waoo og kan der få Viaplay og TV on demand.

Jeg ved godt at et tv ikke kan optage mens man ser noget andet - og der her kommer en digital modtager, med harddisk, ind i billede.

Men hvor bliver man klog på det nye?
Hvad køber man, hvis man godt vil eje noget der også bliver opdateret om 2 eller 3 år.?? (vores tv er 4 år gammelt og den sidste update er fra 2009)

Hvad skal man tage sig i agt for når man kigger på Smart TV og digital modtager.

(hvis nogen vil linke til et TV, så skal det IKKE være Samsung, de koder så dårligt at systemet har lange svartider) 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har endnu ikke set et såkaldt smarttv der var smart nok til at kunne bruges til noget.
man bliver hurtigt træt af det begrænsede udvalg og det går meget stærkt med TV, så det bliver hurtigt forældet.
Det er også noget besværligt at benytte en fjernbetjening til at surfe rundt.
hvad er det du vil bruge af "Smarte" tv ting?

man kan få en del forskellige billige bokse at sætte til som kan snakke med din pc, smartphone osv og gå på nettet, din server og som virker bedre end det der er indbygget i TVet

Jeg ville se helt bort fra smart tv og så kigge efter et TV med ordentlig lyd og billed og så købe en boks og sætte til, som kan det man skal bruge. så kan man nøjes med at skifte boksen hvis den bliver forældet om et par år
Hej

Jeg har et Samsung 64" 8005 med smart tv og 3D og hvad der nu ellers er 
men jeg  bruger ikke noget af det synes det er for bøvlet at bruge, så bruger
det "bare" som alm tv. Du får nok ikke nogle fladskærme med ordentlig lyd
pga formen. Men tag at læse og spørge på  http://www.flatpanels.dk/
der står meget om tv og jeg synes de virker objektive.
Har købe 2 fjernesyn alene pga deres anbefalinger og er ikke blevet skuffet.
Mht lyd så er det nok http://www.recordere.dk/ du skal kikke på der er meget om
lyd og surround.

Hilsen Jan

P.S. Kan da ikke dy mig for lige at vise et par billeder af mit setup 
http://forum.recordere.dk/forum_pos...-hjemmebio

Når man skal stille spørgsmål om noget hvor man er på udebane, spørger mon nok utydelig.

Vi har et Samsung LCD 40" HD og et Sony surround 5.1 med smart funktion.. dvs vi kan se Netflex (som hurtigt bliver kedeligt) og en masse underligt som vi aldrig ser. (Youtube og andre ting)

Lyden i det Sony 5.1 anlæg skal ikke skiftes ud. Og måske skulle vi beholde TV'et noget endnu.

Så kommer der, hvor jeg er mest forvirret. Nemlig den digitale modtager boks med harddisk.

Det virker som om, ingen er enige om hvad de skal hedde. TV-Boks, digital boks, modtager boks og ja ??

Hvad søger jeg efter. hvis jeg skal have en #### boks, så jeg kan optage tv, se viaplay, netflix, youplay og tv2 play.

Jeg ved ikke hvad de hedder alle sammen. Men vi vil hellere have en lille tv pakke og så tilkøbe noget leje-film-i-24 timer noget og on demand.

Men hvis man f.eks. kigger hos El giganten (dårlige erfaringer med info) eller andre, så kam man ikke se hvad de kan. Faktisk kan jeg ikke finde dem der.. søger man på modtager tv boks kommer der 100 TV frem.??


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

slettet

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hvis jeg var dig ville jeg gå ind i en af " Hi-Fi Klubbens" butikker.. de ved hvad de taler om, og er der noget de ikke ved, sætter de sig ind i sagerne, så du kan få et svar ( det er min erfaring i Århus)..
Jeg har et Samsung 8005.. og er meget glad for smart... så vores behov er selvf. forskellig :-)
Mvh Jan J
Annonce
Det er jo et tv.. jeg leder efter en tv-modtager-boks-med-harddisk

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

ja det har jeg forstået.. og også forsøgt at råde derefter :-)
Mvh Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis