Betongulv revnet

Hej.

Vi er ved at bygge om, og har i den forbindelse fået støbt nyt gulv. Det er ca 6-7 uger siden nu. Der er endnu ikke lagt trægulv på. I går lød der en lyd fra soveværelset, og her er så opstået en sprække på ca. 1 meters penge i længden og 0.5mm i tykkelsen.

Er det noget jeg bør være bekymret for, eller kan jeg bare lægge mit gulv ovenpå som om intet er sket?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er gulvet armeret..

Mvh Mærsk

Hej.

Ja, der er lagt gulvvarme, så slangerne er bundet fast til et jernnet som er støbt ned i betonen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvilken slags beton? Selv blandet eller leveret som flydebeton.. Jeg er tror nu bare at det er svindrevner grundet at det er så varmt, og har været det længe..
Er rionettet løftet op fra isoleringen så det ligger ca et par cm oppe i betonen..

Mvh Mærsk

Det var beton der var blandet. Der kom 11 m3 på 2 vogne, og smed det ind.
Selve nettet er løftet ca 1 cm op med små kiler så det ikke ligger direkte på isoleringen.

Mener du bare vi skal spartle gulv og så smide trægulv ovenpå?
Ja, det vil jeg helt sikkert gøre hvis det var mig :-) husk fugtspærre mellem beton og trægulv..

Mvh Mærsk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du kunne da lige få trykprøvet varmeslangen inden du lægger gulvet.
Havde du ikke dækket gulvet af med plastic?

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg ville nok ikke bare spartle revnen til og lade som ingenting. Hvorfor der opstår revner kan skyldes mange forskellige årsager og det kan være vanskeligt at kortlægge. Nogle revner har ingen betydning, mens andre skal tages mere seriøst - f.eks hvis de skyldes sætningsproblematikker!
Jeg hæfter mig ved at i hørte en lyd, hvilket antyder at det er sket momentant! Svindrevner har en tendens til at udvikle sig og er i reglen meget overfladiske - prøv at vurder dybden. De fremkommer typisk ved spændinger i betonen i alle retninger, og kommer derfor typisk til udtryk som uregelmæssige revner med afgreninger og ikke i lige stræk! Hvis dine revner matcher ovennævnte er det sikkert bare svindrevner, men jeg ville under alle omstændigheder holde øje med udviklingen i dækket og ved tilbagevendende revnedannelse rådføre mig med en kyndig!

 Certificeret Statiker

Revnen med en revnevidde på 0,5 mm for en gulvkonstruktion som din i passivmiljø klasse er faktisk OK.
Årsagen til revnen er som de andre har været ind på at betonen har tørret for hurtig ud. Den skulle har været dækket med plastic.

Når det er sagt, så vil jeg mene at du bør vente med at lægge gulv på i min. 3-4 uger endnu, så du er helt sikker på at betonen er fuldstændig udtørret, selvom du anvende fugtspærre mellem beton og trægulv.
Hej alle, og mange tak for Jeres svar.

Gulvet har været dækket af med plastic. Om morgen efter gulvar var støbt blev der lagt plastic over det hele og hældt vand over så det skulle klæbe fast til gulvet. Der lå det 1-2 uger.
Der løb nærmest et "blob-lyd" da revnet kom. Det er ikke til at se hvor lngt ned den går, men umiddelbart er det ikke ret dybt. Den går på skrå hen af gulvet, og stoppe ved væggen til badeværelset der er lavet af lega-blokke. Gulvet i badeværelset er støbt for sig, og der er også lagt fliser.
Jeg tager en snak med ham muremesteren der har lagt gulvet, og hører hvad han siger til det. Vi håber ikke der skal laves det store om, i og med væggene er lavet og resten er klar til trægulv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også