Hej folkens.
Jeg kunne godt tænke mig noget hjælp indenfor motorbåde.
Jeg har tænkt mig at købe en lille motorbåd (4-6m), som kan bruges i fritiden til at sejle ud på øresund for at fiske eller bare hygge.(eller en lille fiskerjolle med en motor)
Er der nogle krav for hvor gammel man skal være?
Har været inde på søfartsstyrelsen og læst, og som jeg forstod det er der ikke rigtigt nogle krav for motorbåde under 15m, andet end at en Duelighedsprøve kan anbefales?
Ville meget gerne vide hvordan det foregår og om jeg sådan set bare kan købe en en båd, registrerer den og betale for en parkeringsplads ved havnen? eller?

På forhånd Tak.