Slibning af træterrasse

Hej vi har i vores nye hus, et træterrasse, som trænger til lidt opfriksning.

Hvilke slibemaskine muligheder forefindes og hvor kan man leje en sådan og hvad skal man være opmærksom på.

Terrassen skal eftefølgende males. ( Den er malet tildligere)

PÅ forhånd TAK
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man sliber altså ikke en træteresse. men højtryks spuler den !
hvis den er malet tidligere kan en højtryksspuling nok ikke gøre det - du kan leje en gulvafsliber, men det skal nok være med ret fint slibebånd hvis brædderne er skruet på, så du ikke ødelægger skruehovederne
du kan leje her for 50 kr./døgn www.roeverkoeb.dk/udlejning.aspx
Skrevet af gug på 18 jul 2013 09:46
hvis den er malet tidligere kan en højtryksspuling nok ikke gøre det - du kan leje en gulvafsliber, men det skal nok være med ret fint slibebånd hvis brædderne er skruet på, så du ikke ødelægger skruehovederne
Jo det kan den, for der skal blot fjernes skidt der er samlet gennem årene, så kan der smørres maling på igen.

Pas på med højtryksrensning. Det kan ødelægge overfladen på træet.
Brug i stedet et kemisk middel til at fjerne algebelægninger, og almindelig knofedt.
Herefter kan der evt. slibes, hvis det er nødvendigt.
Annonce
En gulvslibe maskine kan fint klare den opgave,, det gøres på samme måde som havde det været dit stue gulv,, hvis bræderne er skruet på,, skal du lige bruge lidt tid på af skrue dem, nogle mm under,, sådan så de ik bliver beskadiget i kærven,,
efterbehandling vil jeg så vælge en transparent olie,, når du nu bruger så meget tid på af få malingen af,,
Skrevet af NJL gulvservice på 19 jul 2013 17:10

efterbehandling vil jeg så vælge en transparent olie,, når du nu bruger så meget tid på af få malingen af,,

Og til det kan jeg anbefale

http://www.dyrup.dk/gori/produkter/specialolier/gori%20traeterrasser.aspx

Halvdyrt - men jeg gav min terrasse sidste år og det holder - du kan så vælge mellem forskellige transparente farver - jeg valgte pine til min trykimprægnerede træterrasse - ser rigtigt godt ud.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Eisoe,, billeder,,
Nu ved vi jo ikke om spørgerens teresse bræder er trykked træ,, eller noget lærketræ eks,, men det er selvfølgelig ikke vigtig,, kun på det færdige udseene, et eksempel
OK - så - et enkelt billede kan det da godt blive til



Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også