Mistanke om skjult rørskade - hvad nu.

Hej

Jeg har en mistanke om, at jeg kan have en skjult rørskade i gulvet i min kælder. Det er tilsyneladenden ikke brugsvand der der ikke er noget forbrug på vandet når der er lukket. Så kan det enten være fjernvarmen eller det kan være fra et afløb for eks. bruser, toilet, eller håndvask. Mit spørgsmål er så. Hvad gør jeg når jeg ikke er sikker, der er ikke vand på gulvet eller lignende men måske en mørk plet der ikke plejer at være der. Hvad gør jeg nu venter og ser om der kommer vand eller ringer til smeden og får ham til at tjekke. Og hvornår og hvis jeg skal kontakter jeg forsikringen - skal det gøres inden man foretager sig noget.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har en forsikring, der dækker skjulte  rør, skal du kontakte forsikringen først.

Har du ikke sådan en forsikring, ville jeg foreslå du hugger gulvet op, hvor pletten er, og får syn for sagen.
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor.. Men hos os, på Tåsinge er grundvandet steget nogle steder, op til en meter.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej tak for svarene indtil nu.
Venter lige og ser om der kommer noget vand de næste dage. Jeg kan ikke forestille mig at der på det pågældende sted skulle ligge nogle rør så tror måske mere på den med grundvandet (og det kan der ikke gøres noget ved). Jeg bor i Jylland postnr. 9610 hvordan finder jeg ud af om grundvandet er steget her?
Skrevet af noerager på 18 jul 2013 10:18
Hej tak for svarene indtil nu.
Venter lige og ser om der kommer noget vand de næste dage. Jeg kan ikke forestille mig at der på det pågældende sted skulle ligge nogle rør så tror måske mere på den med grundvandet (og det kan der ikke gøres noget ved). Jeg bor i Jylland postnr. 9610 hvordan finder jeg ud af om grundvandet er steget her?

Det burde kommunen (teknisk forvaltning) kunne oplyse.

Og jo du kan gøre noget.. nemlig lægge dræn rundt om huset.

Vi har lige lagt dræn i fortovet og andre omkring os har fået dræn rundt huset, fordi der begyndte at komme fugt i gulve og vægge.

Sådanne dræn, løber som en brandslange de første dage.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Når der står følgende i min police så har jeg vel skjult rørdækning?

Rør- og kabeldækning
01.01.2013


Stikledningsdækning
01.01.2013

Hvis der står de dækker så ja. Hvis der ikke står andet end det du har skrevet der, så tvivler jeg. Men grib knoglen og giv dem et kald. Der sker ikke noget ved at forhøre sig.
Vi har netop gennemgået en renovering efter en skjult rørskade i en tilbygning. Samlet omkostning (inkl. vores forbedringer af diverse art) knap 300.000 kr.
Den potentielle udgift vi kunne have haft hvis vi havde ringet til forsikringen og de havde fundet ingen rørskade ved trykprøvning: 1700 kr. ...

Ring til din forsikring! Selvom de nok dækker uanset hvad, så er det en pestilens at gennemgå og det tager mange mange måneder.. hellere få skaden begrænset så hurtigt som muligt. I vores tilfælde tog det ophugning af 3 rum og nedrivning af adskillige vægge.

Når man ringer til dem og siger man har mistanke om en rørskade, så sender de bare en trykprøver ud der tjekker dit brugsvand og fjernvarme.. Hvis der er det mindste læk så finder de det og dækker med det samme.. og så er alt bøvlet med at finde ud af hvor og hvor slem skaden er helt op til dem. 
Kun hvis de intet finder kan du tabe noget på det.. så kommer du nemlig til at betale for trykprøvningen.. ca. 1700 kr. så vidt jeg husker.

Ring!

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Jeg har tidligere haft brud på min kloak. Bare et lille et af slagsen, men den revne der er i røret, var nok til at vandet kunne løbe langs med røret ind i huset og ødelægge mit betongulv.
Bare lige en lille anekdote, så man ikke tror at det kun er det tilsluttede vand der kan give vandskader....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis