7-personers bil, hvad synes I ?

Hej alle.
Grundet familieforøgelse skal vi have større bil

Vi vil gerne have en 7-personers med god plads.
Og, prisen er en stor faktor.
Det skal lige siges jeg INTET forstand har på biler, kvalitet osv.
Vi vil gerne købe så ny som muligt. Vi er godt trætte af måndelige mekanikerregninger

Vi har kigget på den nye Dacia Lodgy Ambiance, den er rimelig billig og meget plads.

Er der nogen venlige sjæle der kan guide, fortælle, råde og vejlede ?

På forhånd tak

 The day you quit is the day you lose.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Tillykke med det. Men som du siger, giver det nogle overvejelser.
Min erfaring ang. biler og familie er, at man skal prioritere bagagepladsen. Det nytter ikke at alle kan sidde der, og så er der ikke plads til barnevognen/klapvognen.
Jeg har ikke noget umiddelbart bud ang. nye biler. Mine var en Land Rover og en Peugeot 505 st. car, hvor Peugeoten var en helt utrolig behagelig bil at leve med, men dyr i vægtafgift.
Men det er gamle biler og historie.
Håber for jer det kan lykkes at finde det rigtige.

mvh

 varmetossen

DACIA har altid været kendt som en billig bil i alle klasser og er måske lidt undervurderet.

Men det kan jo ikke være helt skidt når de tilbyder 3 års garanti (man kan tilkøber flere år for et forholdsvist lavt beløb).. Hvor en producent som VW kun tilbyder 2 år..

Nu er mit eget behov ikke til en bil af den størrelse, men hvis jeg havde en flok unger, hund svigermor og barnevogn, ville jeg da helt sikkert kigge i den retning af DACIA..

Jeg tror at DACIA er en ganske udmærket bil til prisen. Den er helt sikkert meget billig og rummelig!

Skriv gerne om dine erfaringer hvis du tager ud og kigger 

Mvh Mærsk

Dacia er sikkert en fin bil til ikke ret mange penge. Tilforladelig pæn er den også.

Den er dog ikke sikkerhedsmæsigt med fremme - kun 3 stjerner blev det til - men det er jo ikke mange år siden at det var ret normalt også for europæiske og asiatiske biler.

http://www.fdm.dk/video/euro-ncap-crashtest-af-dacia-lodgy

Men sikkert et af de bedste " value for money " i øjeblikket.

Men koreanske Hyundai og KIA giver mere end 3 års garanti ( 5 år/ubegrænset km og 7 år/150.000km ) - de er så også dyrere.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej!

vi har også kikket på en dacia ;-)

vi tænker vi kan bruge 150 kg på en 5 årig brugt passat,oktavia avensis osv.
eller vi kan købe en helt ny lodgy med 3 års garanti til 150kg og jeg tror vi vælger det sidste ;-)

den har kun 6 års rustgaranti, men det ville en passat jo også have tilbage ved køb af en brugt.

og det med stjernerne, så ligger det sådan at grunden til den kun har fået 3 stk, er at kravene blev skærpet, ved årsskiftet, dvs at vw upen, citigo, seat mee, også kun ville have fået 3 stjerner, hvis de var blevet testet efter den 1-1-13


køb en lodgy

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Har prøvet Dacia Lodgy og jeg skal ikke have mine børn ind
i sådan en sardindåse :-)

Jeg må give FDM ret i, at man i stedet bør kigge på en brugt bil...

Hvad med en brugt VW Touran eller Ford S-max? Min søster har en Touran med syv sæder og det er en fin bil. Jeg selv har en S-max, den er endnu større, men dyr!

Peugeot 307 SW fåes også som syv personernes. Mener min bror gav 80.000 kr for sin 5 år gamle og med 70.000 på tælleren... Det er så en 2.0 benzin.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tak for jeres svar.
Jeg vidste godt der er mange meninger, det er jo ligesom med kaffe, nogen vil have den stærk med sukker, andre mild med fløde..
Vi har en Peugeot 307 SW 2.0 7 personers nu. Men når vi rykker det ene bagsæde helt om bagi, er der INTET plads til ben og bagage.
Andre der har en 7 personers der kan anbefales ?

 The day you quit is the day you lose.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis