Vindpap i gulvet på hytte

H.H. Jeg er ved at lave en hytte som måler 3 x 4 meter og som skal stå på 6 punktfundamenter.
Jeg vil sikre mig mod mus med volierenet sat på bundrammen indvendigt. Oven på det havde jeg tænkt mig at lægge baner af vindpap med et godt overlap.
Så vil jeg skrue ned i forskallingsbrædderne som er sat op som det første på langs af bundrammen.
Så strøer på tværs.
Det jeg ser som et problem i denne fremgangsmåde er at vindpappet jo vil blive vådt hver gang det regner og hytten vil måske skulle bygges over længere tid. Det vil jo være noget besværligt konstant at lægge pressenning over.
Så:
1. Findes der vindstop som tåler regn?
2. Kunne jeg istedet for rockwool isolere med flamingoplader mellem strøerne som så også kunne stoppe vinden?
3. Kunne jeg vente med vindstop til hytten har tag og sider? Måske lægge det ned i mellem strøerne?

Vh. H.H.
H.H.  Jeg er ved at lave en hytte som måler 3 x 4... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Musene bider dit volierenet over som ingenting .... Ellers gør rotterne! De kravler op ad stolperne eller op på skuldrene af hinanden ... Ind skal de nok komme.

 

Ja, ja, nok om de mus nu. Enten lever jeg med dem som Håndværkeren siger, eller også så gider de ikke stå oven på nakken af hinanden for at bide mit net over og komme ind i en hytte uden mad. Ved det ikke, men har fred med det.

Men til Nikolaj: Den der vindstopper vil jeg som i "snakken" men Håndværkeren gøre til sidst og så er hytten jo overdækket og væggene lavet så det ikke sejler i vand på vindpappet. Men ellers tak for alle tipsene. Og i hvert fald fik jeg klarhed over at jeg ikke vil bruge det meget brændbare flamingo.

Så mangler jeg vist bare at få styr om jeg skal bruge dampspærre. Hytten skal kunne varmes op i forår og efterår, så mon ikke der dannes kondens. Vil måske lægge osb plader som gulv og så måske lakkere dem. Det kan se ret fint ud. Hvis det er nødvendigt med dampspærre i gulvet, lægges den så lige under gulvbrædder/plader, altså oven på strøer og rockwool. Og er der noget med at der skal være lidt luft mellem isolering og gulvbelægning?
Vh. H.H.

Vh. H.H.
Du cil ikke bruge flamingo i gulvet, men godt lægge OSB plader?? Det er vel ikke en drenge-ryge-øl-kabine?

 

Nå, jeg finder ud af det. Der er jo masser af tid.

Jeg vil stoppe tråden nu, så tak for svarene til jer alle

Vh. H.H.

Vh. H.H.
Du kunne jo også støbe en sokkel og så fylde hulrummet op med blåmuslinge skaller, de skulle have en ret god isolerings evne ved en tykkelse / Lag på 50 cm. Og så kan du være sikker på at der aldrig kommer mus den vej.
Annonce
... Og så lugter det af sønderborg havn de næste 20 år

 

Skrevet af uldal på 16 jul 2013 11:08
... Og så lugter det af sønderborg havn de næste 20 år

Vi har ikke de store muslinge forekomster her nede i den del af landet, så det kan umuligt være Sønderborg de lugter af. Og de lugter altså kun i en kort periode efter de er kommet ud fra fabrikken, ellers var der nok ikke ret mange der brugte dem som gulvisolering.
1. Det er ikke muslinger jeg tænker på mht sdrb.havn.
2. Vore bekendte ... Der er meget alternative, købte et helt læs skaller på fredericia havn for nogen år siden. De blev anvendt istedet for perlegrus rundt om huset. Faktisk måtte de rage hele skidtet af igen efter 3 mdr, pga klag fra naboer over stanken.

 

Ja og det skyldes at de holdes fugtige, for de stinker ikke når de er tørre.
Desuden ville jeg nok mene at de var temlig børne og dyre fjenske, jeg ville nødigt løbe barbenet igennem sådan en stak muslinge skaller, de er lige så skarpe som barbeblade
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis