Emhætte rørgennemføring

Hej forum,
jeg har brug for jeres hjælp. 
Jeg skal have ført et 1600mm spirorør gennem loftet i mit køkkenet (ned til emhætten), hvilket jeg jo skulle have gjort inden jeg satte gibsloft op, spartlede og malede 

Jeg burde have sat noget a la den her http://www.dafa.dk/produkter/dafa_airstop_system_og_trade/roerkrave_345?opendocument op på dampspærren.

Hvad gør jeg nu, hvor jeg bliver nødt til at skære hullet med en stiksav (bryde dampspærren) og ikke rigtig kan bruge ovenstående rørkrave?

På forhånd tak
Kasper 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah det bedste råd er nok at du tænker: Går den så går den, går den ikke ! Så går den nok aligevel
Kan man ikke tætne med noget tætningskit eller en fuge etc. så man mindsker lidt af varmegennemstrømningen?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
kan du ikke skære hullet med stiksaven, også bagefter fjerne isolering på loftet, også sætte den gennemføring på dampspærren?
alternativt kan du jo skære hullet så snævert, også prøve at tætne med noget silikone.
Skrevet af je__ns på 13 jul 2013 11:00
Ellers så køb en ø160mm hulsav, så er det nemt at tætne med fugemasse mellem rør og dampspærre.

http://
www.multikoeb.dk/diesella-hulsav-1477/diesella-hulsav-bi-metal-160-mm-p78091



Det bliver et dyrt hul, for der skal en holder til borkoppen så prisen bliver 370,00 kr. + forsendelse ca. 85,00 kr. for et hul. Men ideen fejler ikke noget Jens
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
@je__ns og @Illisher det er en god ide, hvis nu jeg går med ideen om at skære hullet i loftet så nævert som mulig, tror i så det fungerer med en silikonefuge?
Det er nok det bedste bud, hvis ikke der er mulighed for at fjerne isoleringen om røret, og skille røret ad, så du kan trækken en rørkrave ned om det og tætne den til dampspærren.
Skrevet af Gantz på 13 jul 2013 17:25
@je__ns og @Illisher det er en god ide, hvis nu jeg går med ideen om at skære hullet i loftet så nævert som mulig, tror i så det fungerer med en silikonefuge?

Jeg ville ikke anvende silikone, men en fugemase af god kvalitet.
Men kan du ikke komme til ovenfra, så brug dampspærretape.
Hvis du kan save så du ikke kommer i gennem dampspærren, så klip et mindre hul i dampspærren, så presser den godt omkring røret.
Jeg kan godt mærke på jer, at det er rørkraven der er den fortrukne løsning, men jeg er bare lidt nervøs for at save oven fra og evt komme til at bryde dampspærren. Mange tak for hjælpen, jeg forsøger mig først med at fjerne isoleringen på loftet og sætte rørkraven på der.
Du bekymre dig formeget 
  
Hvis du kan komme til og se dampspæren fra loftet, så er det blot at skære hullet og så tætne ind mod dit spiorær bagefter med rigtig dampspærstape.

Sådan en dafa gennemføring er lækker.. men det er altså ikke nødvendig, der er jo også kun tape...

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også