Italiensk buffet hjælp søges

Hej mad freaks

Jeg har lyst til at servere en italiensk buffet til en fest , men mangler
nogle gode og ikke alt for svære opskrifter. Håber I ligger inde med nogle
rigtige godt opskrifter.
Glæder mig til til jeres svar

mange hilsner
Karen

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For det første, finder du Supermarco for at proviantere. Her tænker jeg på store dåser (fest=mange mennesker?) af fx. artiskokker i olie, grillede peberfrugter / auberginer / zucchini. Skaldyrssalat. Alt er parat, skal bare åbnes og spises.

Så kan man servere pålæg som mortadella, salame og selvfølgelig parmaskinke med grissini.

Bruschetta: rist skiver af brød, "skrab" en fed hvidløg på brødet, kom god olivenolie på, dæk evt. med skiver af frisk tomat+ basilikum.

Caprese: skiver af mozzarella (helst bøffelmozz.) med skiver af tomat + basilikumblader. Og olivenolie + salt.

Rissalat, en sommerklassiker (kold forret/primo): kig i denne NG med dejanews, jeg har postet den sidste år. Supermarco har (endelig) grøntmix parat til at blande med kogt ris.

Carpaccio!!! Den kan man også i disse dage købe i Føtex o.l., der er også olie + parmesanflager. Kom også nogle blader rucola salat på!

Grillede auberginer, squash, peberfrugter osv. kan tilberedes hjem. Mariner dem med olivenolie, hvidløg, lidt balsamico og _friske_ urter (persille, basilkum, origano). Kan sagtens tilberedes dagen før.

Bladselleri i stumper kan fyldes med ricotta rørt med olie, salt+peber, og en masse finthakkede frisk urter. Eller lad folk selv skovle i denne "dip" med selleri, gulerødder, peberfrugter.

Crostini: den er postet her på NG andre ganger, det er ristet brød med en pate' af kyllingelever, selleri, kapers, tomat...

Hvad med nogle gode, sorte soltørrede oliver! Og den uendelig serie af syltede grøntsager...

"Hovedretten" er også vegetarisk og tåler at blive kold (eller varmes op igen!) uden at smage dårlig eller have en afskyelig konsistens (som "gammel" pasta og ris, bvadr). Parmigiana di melanzane: Skær auberginer i ½cm skiver, steg dem i olie (læg på kokkenpapir for at suge fedt osv.osv.). Lav en tomatsauce med olie, hvidløg, lidt basilikum, salt. Lav en slags lasagne med et lag auberginer, smør den med tomatsaucen, kom skiver af mozzarella på, evt. også ricotta og parmesanost. Og evt. også skiver af kogt æg. Slut med et god lag revet parmesanost, kom det hele i ovnen på 200C i ca. 1 time eller indtil toppen er gratineret.

Oste!

Dessert, hmmm. Tiramisu' er jeg træt af. Jeg ville helst have en crostata di ricotta - for en kageform med mordej, fyld med 250g ricotta rørt med 150g sukker, 2 æggeblommer og 50g kandiseret appelsin (pomerans?). Lav "gitterne" med mordej strimler. Bag ca. 30min.

Eller hvad med... en is?

Server med brødet også nogle focaccia (uden dikkedarer, bare brød+salt og olie). Folk er vild med dem!

OK her var mit kompromisløst forslag - ingen pastasalater (brrrrr!) og de andre gyser-opskrifter, man finder i Ude og hjemme. Det er heller ikke billig men det er originalt... :-)

Alessandra
Se dette forslag til en italiensk buffet. Der finder du også de opskrifter du skal bruge.
Hej Giang: Jeg tror NG indlæg er 6 år gammelt, jeg ved ikke hvorfor disse indlæg bliver ved med at poppe op ? Mvh. Benny. confused confused

Benny N.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis