Hancock - øl

Hej med jer!

Den bedste danske øl er Hancock!

Men hvor kan man købe den? (København)

Søren

Hej med jer! Den bedste danske øl er Hancock!... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er aldeles sørgeligt og græmmeligt med alle de små bryggerier, som er lukket i de sidste 50 år. Jeg bor i et af dem. Bryggevirksomheden blev indstillet i begyndelsen af 60-erne. Vistnok mest fordi den nærliggende kro lukkede.
......ja og hvorfor er de små bryggerier lukket?.............

det er et spørgsmål som vi forbrugere må stille os selv :
hvorfor har vi kun købt Carlsberg og Tuborg ?
har vi glemt hvordan rigtig øl smager ?
og hvorfor skal en øl være ens fra gnag til gang ?
er der slet ikke plads til mangfoldigheden?
eller er det kun prisen der tæller ?
er vi virkelig blevet så fattige at det kun er billig sprøjt vi drikker ?

så nyd dog lidt færre øl og nyd alle de pragtfulde øl der brygges her i landet , se på www.ale.dk og gå på opdagelsde i en verden af øl,

SKÅL

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
De små bryggerier lukkede, fordi folk kun ville drikke øl fra Carlsberg og Tuborg. Det gælder stadig. Det er en fornærmelse mod gæsterne at byde dem andet. Og det må ikke være discount-øl, selv om det kommer fra samme hane som den dyrere øl. Så de små bryggerier lukkede på grund af kundernes dumhed.
I 1916 lukkede Viby bryggeri på grund af brugsens blokade, og brugsen var hovedaftager. Bryggeriet var altså ret lille og havde sine kunder inden for en kilometers radius. I dette tilfælde var det tidsåndens skyld. Brugsens medlemmer anså den lille brygger for at være en vild og frådende kapitalist, som udsugede de forarmede arbejdere og måske endda spiste små børn i sin sparsomme fritid.
Hancock øl kan købes hos LIC i Herlev.

Green

I kan da ikke vaere bekendt at rose en øl saa meget at man sidder her og faar lyst til at smage den :roll:
Er der nogen der ved hvem der forhandler den her :?

Karsten
Annonce
Når man tænker på hvor svært det kan være at købe en dansk øl i København, så bliver det nok lidt svært at finde det "nord for Toronto"...
biggrin

Eller er der vel et rimeligt stort udvalg i Canada af øl, også selv om det meste er amerikansk sprøjt, Jeg husker især Millers Light som noget af det mest kedelige øl jeg har smagt.

I øvrigt har øl ikke godt af den lange transport, det skal helst være friskt og lokalt, så er det bedst.

Green

Ja, som Monty Python siger:
Amerikansk øl er som at bolle i en kano: fucking close to water!

mvh
henrik
Det var da heldigt at du ikke er til Millers. Efter jeg havde sent indlæget blev jeg lidt bekymret for om jeg havde fornærmet dig.

Da vi var paa PEI sidste sommer ver det umuligt at finde noget ordentligt oel. Det ville ellers vaere godt med de gode kartofler de har.

Green

Lige et billede fra Canada

Green

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis