Forstærker til PladeSpiller

Har en ven der vil genoplive sine gamle LP'er og han skal KUN bruge forstærkeren til at connecte sin pladespiller til.

Er der nogle gode forslag til nogle simple forstærkere der kan bruges til dette ?

Har kigget på denne :
http://www.hifipriser.dk/forstaerke...25304.aspx


Forstærker til PladeSpiller
Har en ven der vil genoplive sine gamle LP'er og... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det var ikke for at være hård ved dig.

Det er bare en konstatering af, at tiden desværre går i den retning hvor lyd åbenbart ikke er så vigtig.
Vi så det også i sin tid med video maskinerne, hvor Betamax formatet tabte til VHS selvom det var langt overlegen i billedkvalitet og lyd. Det samme sker nu med DVD / Blueray som nu bliver overhalet af downloads i en ringe kvalitet. 
Og igen på Itunes mm, når vi taler lyd. 
Den digitale lyd mangler "sjæl" og den dybde som den analoge musik kan levere, men selvfølgelig skal der være plads til alle

Se bare hvor mange dockstationer til iphones mm der bliver solgt, som om det skulle være en erstatning for et stereoanlæg (i mangel af bedre ord). Så fremtidens unge der vokser op med den lyd, vil ikke kende den rene og grundige lyd som den analoge lyd kan give dig.  

Jeg syntes bare det er mærkeligt at folk bruger bunker af penge på fladskærme i HD osv( ja selv deres telefoner kan optage i HD), men så vil "nøjes" med 2 klasses lyd. 
Og derfor min lille sammenligning med film, hvor man så siger: Nej det er godt nok at se den uden farver, for jeg kan jo godt følge med alligevel... 

PS: Jeg har da også musik i mp3 format, da det selvfølgelig er smart når man er på farten, eller slår græs   



Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af splitbus på 13 jul 2013 02:35

Må bare indrømme jeg er blevet for magelig til vinyl, gider ikke lette røven hver 20. min (kunne selvfølgelig sende kæresten, hun elsker sine vinyler og spiller dem også af og til).
Det er super hyggeligt.


Du kan bare sende hende over til mig, så skal jeg spille vinyl for hende.
Og jeg køber stadig vinyl.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis