Opbygning af endestop og homeing (mach3+Hobby cnc pro)

Jeg har en del problemer med at få endestop og homeing kontakterne til at virke på min CNC, derfor leder jeg efter andre som har diagrammer og kan forklare mig hvordan jeg sætter Mach3 op så det virker.
Jeg har 2 kontakter på hver akse hvoraf den en skal bruge til både homeing og endestop og den anden kun skal bruges til endestop. eller hvad ? 
Mvh Ole


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har samme setup som dig. Har lavet det således: De tre limit kontakter er forbundet i serie og koblet til GND og et input (pin 10,11,12,13 eller 15 så vidt jeg husker). Samme fremgangsmåde for de kontakter der skal bruges til både home og limit - forbindes i serie og kobles til GND og et input.
I mach3 under ports and pins sætter du så fx x--, y-- og z-- til pin 10 (hvis det er den du bruger), og så sætter du x++, y++, z++, xhome, yhome og zhome til pin 11.
Du kan selvfølgelig bytte om på + og - alt efter hvilken ende af akserne på homer i. Du behøver ikke bruge et seperat indput til hver home kontakt, da mach3 alligevel homer 1 akse ad gangen, og da serien kun betragtes some home kontakter når du beder om at home akserne. I alle andre tilfælde vil de blive betragtet som limit kontakter.

Håber det giver mening, ellers laver jeg gerne et hurtigt diagram og screenshots af min opsætning

Mvh Simon Bang
Hej Simon 
Mange tak for et meget detaljeret svaret,jeg kan se at det kræver lidt om trækning af mine kabler men bare det virker så er jeg glad
Hvad bruger du af kable til at forbinde kontakterne med, jeg syntes selv jeg var smart da jeg købt et skærmet 10 ledet kabel som både kunne bruges til både stepmotor og kontakter, senere har jeg så læst at det giver for meget støj...

Mvh Ole
tak, jeg vil trække nye ledninger når jegkommer hjem fra ferie :-)
Mvh Ole
Så har jeg ormtrukket ledningerne og hvis jeg ser på "diagnostics side" virker de fint når man aktivere dem. Når jeg så trykker "ref all home" køre akserne en efter en som om de vil nulstille men de køre kun ca 1-2 mm hvorefter de bliver markeret som nulstillet, de når aldrig ud til kontakterne. er der nogen som har en ide til hvad jeg gør forkert.
mvh Ole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis