Brændt sikring i komfur

Hej, jeg har været lidt forhastet da jeg først skulle tilslutte mit brugte komfur, det er et VOSS elk817-1.

Jeg og kan se jeg er kommet til at poppe en sikring i tilslutningen på komfur siden, så kun ovnen og en kogeplade virker.

For at undgå at skille hele lortet af, kan der så være flere steder jeg skal skifte en sikring inde i komfuret?

og hvordan finder jeg ud af størrelsen på sikringen

Her er lidt billeder for at hjælpe!

bonus spørgsmål :

Det er den tredje gule sikring på række der er brændt ( fjernet på billedet ) men den sidder i samme tilslutning som den nederste gule, hvordan kan det være de ikke begge er brændt eller er de det og jeg skal skifte begge?


Hej, jeg har været lidt forhastet da jeg først... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg giver op. Hvis du tror det er kondensatorer så fred være med det.

Jeg har givet mit bud.

Over and out.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg var måske lidt spids i aftes ved sengetid

Men det er ikke kondensatorer - det er varistorer.

Kan du finde nogle i samme farve med samme diameter eller større og tykkelse så vil 270V eller 275 V passe fint.

Tror dog desværre der er sket værre skader når dit komfur har været udsat for så voldsom en overspænding.

Fundet på ebay:


http://www.ebay.com/itm/25-Vishay-VDRS14T275BSE-275VAC-250VDC-MOV-Varistor-/190360411243?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c525d5c6b

Men du kan jo prøve at søge på Metal Oxide Varistor - eller bare MOV. ( på ebay )



Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Og det er ikke bare fordi en sikring i den gruppe der forsyner komfuret er brændt af også? Det kunne jo være du havde glemt at tjekke den, så se det bare som en reminder
Skrevet af Illisher på 11 jul 2013 19:26
Og det er ikke bare fordi en sikring i den gruppe der forsyner komfuret er brændt af også? Det kunne jo være du havde glemt at tjekke den, så se det bare som en reminder

Øh.....

Ja, selvfølgeligt

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

@ EISOE

Det er helt i orden, jeg er bare en maskinmester studerende der prøver at forstå den magiske elektriske verden.

Jeg har en rigtig god el shop i københavn der hedder brinck, jeg regner med at de har dem.

Håber ikke der er yderligere skader.

Men er bange for det, for varistoren sad jo bare parallelt på.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis