Opdatering af højglans-møbel

Hej allesammen!
Jeg har et postkasse-rødt tv-møbel i højglans, som jeg efterhånden er ved at være rigtig træt af at kigge på. Den har fået en del skrammer, og så er jeg ikke pjattet med den røde farve længere. Den passer perfekt størrelsesmæssigt i stuen, så ønsker som sådan ikke at købe en ny.

Jeg er ikke den store gør-det-selv-mand, så mit spørgsmål er til jer: hvad er mulighederne, når møblet er i højglans. Kan man evt. tapesere det med avispapir/tapet og lakere det bagefter. Eller hvilket maling skal man bruge, hvis den skal have en anden farve?

Håber I kan hjælpe.

På forhånd tak!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uanset om du vil tapeserer det eller male det, så skal det slibes først med fint sandpapir på en slibe klods. Og husk en meget vigtig regel når man sliber, aldrig i cirkler  eller andet pjat kun, frem og til bage. Når du har fået slebet møblet, tage vi den derfra
så sandt.
først afvask med grundrens så tør efter matslib (hurtig let slibning med korn 180-240) dog skal der slibes plant hvor der er hakker. så aftør med opvredet klud. nu er den klar til maling, som jeg nok vil foreslådu lader være en træ og metal acryl (plastik) maling.
Jeg tror at Hobbyfreak opgav da han så at han også skulle lave noget
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også