Hvordan monterer man et velux vindue i Huntonit undertag?

Hej
Vi er igang med at renovere vores tag, hvor vi har valgt at sætte huntonit undertag op.

Det gamle tag er fra 1947 og der er derfor ikke undertag.

Dog er der et gammel velux vindue nu, men dette skifter vi ud med et nyt, men som vi kan se i monteringsvejledningen til det nye vindue, skal man altså bukke undertaget op over rammen af vinduet.

Derfor ser det ud til at dette vindue er beregnet til et undertag af dug, så vores spørgsmål er, hvordan vi kan monterer dette vindue til huntonit undtaget og om dette overhovedet er muligt?

Mvh. Stefanie

Stefanie
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja da, selvfølgelig kan man det i et huntonit undertaget også, man kan bare ikke anvende en montagevejledning til banevarer, med mindre man kombinere disse, hvilket jeg ikke selv finder nødvendigt.

Huntonit har bla. nævnt løsninger i deres vejledning, men den metode anvender jeg ikke selv.

Du skærer hullet i huntonitten til tagvinduet, og skærer en rille længere oppe til din afvendingsrende, herunder trækker du undertagskraven op til, og klæber den til overkant afvandingsprofilet, samt ned langs kanten, så er det tæt omkring dit velux.

Se evt. et par ref. billeder på min hjemmeside, der er monteret en hel del tagvinduer i  Huntonit undertaget som jeg selv anvender.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis