instilling af Einhell Bordrundsav

Hej.

jeg har købt mig en
Einhell RT-TS 1825 U Bordrundsav, 1800 Watt

men mangler et godt råd/tricks til hvordan jeg får den korrekt instillet.

håber nogle kan hjælpe.

mvh
Tomas

Tomas

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad mener du?
Du kan tjekke med en vinkel om den skærer 90 gråder i forhold til landet...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tillykke med din nye maskine.

Lidt flere oplysninger ang. indstilling af f.eks. om den skære i vinkel, der er flere forskellige muligheder.

Kender ikke lige omtalte rundsav, men den ser fin ud fra oplysningerne & en "pæn stor motor (W) 

Skalaen ved landet skal du bare ta' som de er.

Det er sjældent at disse passer 100% så kontroller dem!

Som f.eks. indstilling af vinkel på klinge i ( 90/45 gr.) & indstil stop/skruerne i disse yderstillinger, så de passer.

Du bliver nødt til at skue bordet/toppladen af, så du kan komme til div. skruer/bolte.

Hvis der er "kip" af klingen justeres grad-skalen, du løsner den ved et par små skruer og spænder denne fast, når yderstillingerne er nået.

Et råd til dig: (frivilligt)

Skil din sav ad i de enkelte/hoved dele, læg dem op i den orden du skiller ad, evt. på et hvidt klæde eller papir, og brug evt. en stribe gode fotos undervejs i processen, herved får du mulighed for at se hvordan de forsk. dele skal sidde, brug nye skiver & selvlåsende møtrikker, her-ved får du mulighed for at justere slør væk, & du får mest glæde/nytte af din nye maskine.

Har lavet en lille "forbedring" som start/stop/er udsugning samtidig med saven startes/standses, ganske simpelt med en polsøger, klip ledninger over og saml dem igen med en stikdåse, du fæstner på saven et praktisk sted, det virker ret godt her.

God arbejdslyst.  & held og lykke med maskinen, men pas på det er ikke legetøj, så ingen løsthængende hår/ærmer og andet som orden omkr. saven så u - lykker undgås. Men det ved du jo sikkert.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis