alukant på stern af Ivarplank

Jeg er ved at ordne sommerhus med fladt tag af tagpap, og har skiftet sternen ud med Ivarplank, men kan ikke finde afslutningsblik, som skal gå lidt ned over både udvendig og indvendig mod tagpappet. Findes dette, eller kan man selv lave dem, hvor finder jeg materiale, og hvordan bukker jeg?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et billede ville nok være godt, så er det nemmere at give gode råd.

Du kunne evt. skrue en trykimprægneret trækant øverst, og så bruge en almindelig sternkapsel til paptag. (som så sækker træ-listen) du bliver måske nødt til at brænde en strimmel tag pap på der går op under sternkapslen.

Ellers prøv at spørge på tømmerhandlen, de har ofte nogle gode løsninger, og helt sikker en del forskellige alu-profiler. 
Ja en blikkenslager, kan helt sikkert lave en fin inddækning, men det bliver jo nok ikke helt billigt, og ikke den løsning du efterspørger.
Tak for svaret, jeg tror, at jeg vil undersøge muligheden fra dit første forslag.
Tak for svaret.

Jeg kigger lige på det, men mener at det kun er til overkanten, ville godt have det til at slutte lidt ned omkring kanten, men undersøger lige hos dem.
Jeg har brugt nogle profiler fra Ivar der matchede farven. Godt nok til lodret montering, men de kan bruges vandt også. Dog!! De koster k a s s e n

 

Tak for informationen.

Ja, de er ret dyre, så det skal lige overvejes et par gange.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis