alukant på stern af Ivarplank

Følg tråden
henmik
henmik
Postnr: 8960
henmik henmik
Jeg er ved at ordne sommerhus med fladt tag af tagpap, og har skiftet sternen ud med Ivarplank, men kan ikke finde afslutningsblik, som skal gå lidt ned over både udvendig og indvendig mod tagpappet. Findes dette, eller kan man selv lave dem, hvor finder jeg materiale, og hvordan bukker jeg?

je__ns
je__ns
je__ns je__ns
Et billede ville nok være godt, så er det nemmere at give gode råd.

Du kunne evt. skrue en trykimprægneret trækant øverst, og så bruge en almindelig sternkapsel til paptag. (som så sækker træ-listen) du bliver måske nødt til at brænde en strimmel tag pap på der går op under sternkapslen.

Ellers prøv at spørge på tømmerhandlen, de har ofte nogle gode løsninger, og helt sikker en del forskellige alu-profiler. 
henmik
henmik
henmik henmik Trådstarter
Ja, måske en mulighed, som jeg lige vil se på.
Har spurgt i tømmerhandlen, men ikke rigtig nogen forslag. Kun at få bukket et stykke blik efter mål.
je__ns
je__ns
je__ns je__ns
Ja en blikkenslager, kan helt sikkert lave en fin inddækning, men det bliver jo nok ikke helt billigt, og ikke den løsning du efterspørger.
henmik
henmik
Tak for svaret, jeg tror, at jeg vil undersøge muligheden fra dit første forslag.
uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal
Ivarsson laver profiler der passer sammen med planken

henmik
henmik
Tak for svaret.

Jeg kigger lige på det, men mener at det kun er til overkanten, ville godt have det til at slutte lidt ned omkring kanten, men undersøger lige hos dem.
uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal
Jeg har brugt nogle profiler fra Ivar der matchede farven. Godt nok til lodret montering, men de kan bruges vandt også. Dog!! De koster k a s s e n

henmik
henmik
Tak for informationen.

Ja, de er ret dyre, så det skal lige overvejes et par gange.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.