Svejse i eksisterende stålspær?

Hej alle,

Jeg har et værksted der er opbygget med stålspær. Jeg ønsker nu at hænge noget op i spærene (max. 50kg). Jeg forestiller mig at jeg vil svejse en lap på spæret og bruge den til ophæng så jeg ikke skal bore i selve spæret.
En kollega siger så at man under ingen omstændigheder må hverken bore eller svejse i et eksisterende stålspær!

Er der nogen der ved noget om dette emne eller hvor jeg kan finde informationer henne?

På forhånd mange tak!

Vh ADL 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Går ud fra at spærene er i en form for I-profil, kan du så ikke bare lave en art klembeslag, der har fat om underflangen på spærene?

Med venlig hilsen

Anders

Ja spærene er lavet af I-profiler, og min første tanke var også klembeslag, men da der bliver en del bevægelse i det stykke værktøj som jeg vil hænge op i spæret er jeg nervøs for om det med tiden vil begynde at glide.
Du kunne evt lægge et par stykker sort gummi ind i klembeslaget - forudsat at de 50 kg er korrekt vil det ikke kunne flytte sig hvis du konstruerer klemmen lidt kløgtigt
Skrevet af Adl på 08 jul 2013 12:40
Ja spærene er lavet af I-profiler, og min første tanke var også klembeslag, men da der bliver en del bevægelse i det stykke værktøj som jeg vil hænge op i spæret er jeg nervøs for om det med tiden vil begynde at glide.

Tror heller ikke det vil glide, slet ikke med så lav en vægt. Klembeslaget kan f.eks. laves som vist nederst på denne site:
http://kelds.weebly.com/loslashbekran.html

Tror for øvrigt, indehaveren er bruger her på iten 

Med venlig hilsen

Anders

Det var nogle glimrende forslag, dem vil jeg benytte mig af!

Mange tak for hjælpen

Vh ADL
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis