fundablokke - korrekt at stable dem uden mørtel?

Hej i forum

1) Er det korrekt, at man blot kan stable fundablokke oven på hinanden uden brug af mørtel imellem, som producenten fortalte mig?

VH Søren
Hej i forum 1) Er det korrekt, at man blot kan... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Forestil dig at hele lortet vælter midt støbningen. Jeg ville som uøvet ikke turde stable mere end 3 skift.


Med venlig hilsen
ktm

 

Ellers skulle jeg stable så jeg har til 4m3 beton, det er vist minimum for at få det kørt, støbe det også stable til de sidste 4m3 beton 

Det ville jeg gøre af t omgange. PS. hvis toppen af konstruktionen dækkes af med et eller andet, så der aldrig render vand ned i den, hvad vil en lille smule luft så betyde for konstruktionen ?. Hvad er det den skal holde sådan en mur. Jeg spørger fordi jeg er uvidende, ikke fordi jeg har tvivl ved jeres råd. Jeg ville også gøre det over 2 gange med 2 x 4m3. Hvis du så har regnet forkert med m3, så ser du det allerede ved første levering. Du kunne jo lave et skift mere som ikke fyldes hvis tingene passer, så er du sikker på at få det der måtte være for meget med i første hug.  Det er så nemt efterfølgende at regne ud præcis hvor meget du mangler, antal sten fyldt divideret op i den leverede mængde....

PS. vær opmærksom på hvordan de leverer dit beton, min datter blev lidt overrasket over de options der var ved levering, og hvad der bestemt ikke var med i pakken.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Tak for info om levering, jeg satser da på at de hælder det ned i muren mens jeg vibrerer det. Men det vil jeg undersøge når jeg når så langt. Lige nu er jeg blot ved at planlægge. 

Annonce

Du skal nok lige cleare med beton værket om  chaufføren kan hjælpe med at styre røret over blokkene.  Det er ikke utænkeligt at han står med en betjening og ikke kan være mere behjælpelig end med at grov styre bånd og rør. Du skal regne med selv at stå ved røret og styre det så betonen rammer hullerne.  Jeg ville sørge for at der var en makker til at vibrere  og andet forefaldende. Men check med beton værket hvor meget de er behjælpelig med.  Og hvad det koster,  skal det læsses af med bånd eller pumpe koster det ekstra. 


km

Ja, det vidste min datter ikke, mener bånd kostede 2000 kr. ekstra.


MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Arh det er nok i den høje ende 😉 men 4-800 er ikke urealistisk. En pumpe koster let 4000 og et tillæg for lille læs koster også. Der udover er der diverse miljø tillæg.  Det bedste er at få en pris på tlf inden man begynder selv at regne på hvad regningen løber op i. Vil skyde på at der er 100% chance for at skyde forkert 😉


km

Hehe, det er nok korrekt. Det der skal længst væk skal vel under 5 meter væk fra bilen, så bånd og pumpe bliver der ikke tale om. Det er tæt på vejen og min indkørsel det hele. 

Med 5 meter fra bilen er det jo med bånd. Nu kender jeg ikke din postadresse men ser lige på en midtjysk beton leverandør IBF at de tager 95 kr./m3 i tillæg for bånd, minimum 450 kr. 

Jeg ville nok gå en anden vej, og købe støbemix og cement. Så kan man selv blande det i de portioner der passer, og få fyldt op når man havde stablet 3-4 lag.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis