HJÆLP! Tilslutning af gaskomfur til naturgasanlæg.

Hej Alle
Har lige købt hus med naturgas installeret.
mit gourmethjerte bød mig med det samme at anskaffe mig et gaskomfur (som jeg altid har drømt om) først bagefter kommer jeg til at tænke på hvordan sådan en fætter tilkobles naturgasanlægget i huset, og endnu vigtigere hvad det koster!!

ved godt at man IKKE må gøre det selv, og at der skal skiftes dyser i ovnen for at den passer til trykket i naturgas.

Men skal der lægges kobberrør de 5 meter, det nok bliver, hen til ovnen, eller kan det gøres med noget flexslange hvor man slipper for lodninger og andre tidsbekostelige ting.
og er der nogen der har nogen ide om hvad den slags koster at have en vvs'er til? 
jeg frygter jo pludseligt at det bliver det dyreste komfurkøb i mit liv!

som bonus havde jeg tænkt mig koble komfuret til en ganske alm. flaskegas hvis det andet blev for dyrt. til det er mit spørgsmål så, varmer de to typer gas det samme? eller vil jeg komme til at gå på kompromis med den ellers fantastiske varmeevne et gaskomfur skulle have!
undskyld den lange formulering og på forhånd tak!
//Anders



There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er stort set den samme gas der er på flaske som den du får leveret via ledningsnettet, så nej du mister ikke noget ved at bruge flaske. Det kan endda gøre det lidt billigere at bruge flaskegas. Og ja jeg har selv haft flaske gaskomfur i mange år, eneste minus ved brug af gas komfur, alt i køkkenet bliver fedtet.
Hej Håndværker. tak for svar, det gjorde mig mere overbevist om at jeg bare vælger flasken hvis det andet viser sig for dyrt. du har ikke nogen ide om prisen for at få det koblet til naturgas? eller om man må bruge et flexkabel til den slags?

There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!
Jeg havde 33 kg gasflasker stående uden for, med automatik der skiftede flaske når den ene var tom. Det passede med at "gasmanden" kom en gang hvert halve år og skiftede den ene. Men i starten havde jeg bare en slange fra komfuret ned til en regulator der blev koblet på flasken, og det var en gummislange. ( der stod flasken ved siden af komfuret )
Om du skal have skiftet dyser er jeg lidt i tvivl om, for nu om dage er der jo ikke kul gasværker mere, kun flydende gas som er naturgas. Så mon ikke fabrikanterne efter hånden har fået rette ind. Men lad vvs manden M/K ordne det så du er på den sikre side
Hej.
Jeg tror, du skal regne med kobberrør, hvis der er murgennemføringer, og så slanger til komfuret og til flasken, hvis det er det.

Og hvis du ikke har købt komfur endnu så vælg endelig et med god plads mellem brænderne. Det er til at blive idiot af at gryder og pander står og gnubber op ad hinanden eller skal stå skævt for blusset.

Vi har selv et dobbeltblus, sammen med glaskeramisk kogeplade, og vi vælger så vidt muligt gassen når det er noget tilberedning, man står ved.

Der er noget specielt og oprindeligt ved at lave mad over bål, som det jo principielt er.

Forbruget af gas på vores måde er 10-11 kg flaske varer 4 - 5 måneder.


mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis