Trailerlås

Hej alle jer LDS Folk.

Jeg blev en dag godt træt af og have problemer med og transportere værktøj og div. andre ting rundt så gik ud og investerede i en trailer, en ting jeg burde have gjort for mange år siden. Jeg valgte så en brenderup 1205 S med hardtop, den er lige i underkanten rent størrelses mæssigt men kunne få en billig hardtop til den så jeg kan aflåse traileren, Hvilket var et must for vil jeg eks ind og handle vil jeg ikke være afhængig af om jeg har en trailer bag ved hvor folk kan stjæle de ting jeg nu engang har i den.

Men her kommer mit spørgsmål. Har været på udkig efter en trailer lås. Hørte engang om en der havde en trailerlås som kunne sættes på traileren imens den er på bilen og være på imens man kører osv så de ikke blot render med hele traileren hvis jeg ikke lige er til stede. Har så også læst på et båd forum at nogle låse kan komme op med et let slag fra en hammer eller en sten så det egentlig ikke forhindrer tyven spor hvis han ønsker og rende med traileren.

Så håbede nogen herinde måske kunne anbefale en lås der ikke lige er til og åbne med en hammer, boltsaks eller 2 min med nedstryger, (intet kan ikke stjæles hvis tyven vil men kan jo ligeså godt gøre det så svært for ham som muligt) Og meget gerne en model der både kan sidde på når bilen er koblet på og når den ikke er. 

Håber nogen derude har lidt erfaringer og gode råd de vil dele ud af. 


Håber det er den rette kategori jeg har sat dette ind i?

Hilsen Brian
32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Denne her kan bruges, når traileren er koblet til bilen.
Dog synes jeg den ser lidt klejn, ud især låsen.

Jeg har selv lavet en simpel en, som kan bruges når den er koblet på bilen, og når den er afkoblet, låses med en kraftig Ruko hængelås.
Jeg kan godt sætte et par billeder ind, hvis du er interesseret.
http://
www.marineudstyr.dk/trailerlaas-safety-lock.aspx




















Hør engang Brian.
Hvornår har du sidst hørt om en der har fået sin trailer stjålet medens den sad på bilen ?
Et gammelt udtryk siger Tyv tror hver mand stjæler !
Så tag nu lige en slapper og ellers kan du jo montere en gps sender på traileren den kan køre på et selvstændig indbygget batteri og så kan du se hvor den befinder sig, hvis en tyv skulle "låne" din trailer medens du har den på bilen.
Det hænder da man høre om stjålne trailere, og sidder den ulåst på bilen, er det jo ret nemt. Selvfølgelig kan en lås brækkes op, men ofte fravælger tyveknægtene sådane metoder på åben gade.
Desuden dækker forsikringen ikke, hvis der ikke er tydelige tegn på indbrud, som jo kunne være en hængelås der er brækket op
Jeg har sat lås på min bådtrailer af samme grunde.

Håndværker, at beskylde trådstarter for at være tyv, synes jeg er en meget utidig kommentar.
Hej håndværker.. Synes nu heller ikke den kommentar var specielt flink
Jeg vil have det pga forsikrings spørgsmålet..
At traileren bliver taget er hvad det er. Men jeg er mere nervøs for indholdet af traileren da der nemt kan være for en ret stor værdi i. Og eftersom jeg har en lukket trailer med hardtop kan det da kun være mere fristende for en tyv og få den koblet på sin egen bil og så i ro og mag derhjemme finde ud af hvad der er i den trailer. Og eftersom der ikke vil være nogen tegn på opbrud har jeg det ret svært med og overbevise en forsikring om trailerens indhold for er jo slet ikke sikkert den bliver fundet igen. Jeg kører ofte igennem odense og der vil jeg kunne tage min trailer med, kunne parkere ved eks bilka uden jeg skal frygte om min trailer stadig står der når jeg kommer tilbage.

Jeg har en kammerat der fik tømt sin bil da den stod i en privat indkørsel og han var væk i 30 min... en anden kammerat havde parkeret sin bil på en rasteplads tæt på motorvejen da han skulle køre sammen med nogle andre. Da han kom tilbage var hans bil også tømt for alt af værdi, selv nogle af knapperne på instrument bordet var væk. Og for folk der kan finde på den slags må det da være meget nemmere bare og koble en trailer over på deres bil og så kører, forbrydelsen er sværere og opdage da de jo ikke er på gerningstedet særlig længe i forhold til hvis de tømmer en bil.

Så for mit vedkommende vil jeg bare gerne være mere på den sikre side så jeg kan føle mig mere tryg. Også i forhold til min forsikring.

Det du antager er at jeg må være tyv fordi jeg godt kan lide den sikkerhed. Er du så også en tyv fordi du låser hoveddøren inden du tager hjemmefra??? eller det gør du måske ikke fordi der er jo ingen der laver indbrud vel???

Annonce
Ja undskyld hvis det føltes som sådan, men sådan er ordsproget !
Det var ikke møntet på dig, men blot et eksempel på hvad der er almindeligt daglig tale siges om den type menesker ( hvis de da er det ) der tror at det gør alle da bare.
Og jeg har da også prøvet at få stjålet min Havetraktor, det foregik faktisk ved at en skvadderrøv stjal naboens trailer. Den var godt nok fyldt med affald som dog bare lige var læsset af et sted på naboens ejendom, hvorefter skvadderrøven havde hentet min Havetraktor. Han havde også været inde i huset kunne jeg se, der havde han mødt min hund, der havde fået ham på andre tanker.
At naboen selv var af samme type, gør ikke sagen bedre. Men han fandt ud af hvem tyven var og kørte ud til ham medbringende en stump jernrør !
Håndværker, så din nabo da ikke en skvadderrøv som du så fint siger men et velfungerende individ der har givet en idiot en lærestreg han forhåbentlig ikke glemmer lige foreløbigt, så nu kan du sikkert have din have traktor i fred et stykke tid... ellers må du have en trailerlås... hehe...



Men ang trailerlås... Ingen der kender nogle trailer låse der opfylder de krav jeg søger eller skal jeg have je-ns til og lave en til mig????
Hvad med denne her?

http://trailer.dk/trailerlaase-27/trailerlaas-til-sammenkoblet-bil-og-trailer-111.html

Og så skifter du den medfølgende skod hængelås ud med en god Ruko hængelås med lang bøjle!

Jeg tror det er lige meget hvilken lås du vælger, så vil den kunne åbnes med brug af værktøj, for eksempel en batteridrevet vinkelsliber. Men du kan undgå spontane tyveri!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg har i øvrigt sikret min egen trailer med denne GPS
http://www.microtracker.dk/private_dk/produkter/eps2.html

Så skulle den blive stjålet, kan jeg hente den igen.

Min far fik stjålet sin trailer sidste sommer. Den holdt parkeret inde i haven fyldt med affald. De rendte med det hele!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej Wezio.
Virker stadig lidt som en klejn lås. Læste på et båd forum at man generelt skulle undgå låse hvor låsen. Altså hængslet eller låsmekanismen eller hvad man nu skal kalde det er så blottet som på denne da de simpelthen er for nemme og få op.

Tror du en ruko lås er sværere og få op end den der er på traileren fra standart???
http://www.youtube.com/watch?v=a2P3LfO5SVo
Her blot et eksempel men så også engang et forsikringsselvskab der havde lavet en video hvor en ekspert viste hvor nem en ruko lås var og få op. En skrue trækker ind i og 2 slag med en hammer for enden og vupti, skruetrækkeren kan drejes rundt og låse døren op.
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis