Klinker på gulvbræder

Hej,
Jeg har et gammelt trægulv i køkkenet i et hus fra 1952 som jeg lige har købt og vi ønsker at ligge klinker i køkken og gang samt gulvarme under det. I køkkenet har jeg pillet et af brædderne op og jeg kan se bjælkerne. De er ca. 65,7cm (kommer an på hvor man måler fra, de har et kant). Jeg er meget forvirret hvad jeg skal gøre for at få et optimalt klinkegulv der ikke knækker i fugerne eller værste fald klinkerne knækker pga vægten.

Gulvet i køkkenet knirker nu og man kan se det giver sig lidt når man gå på det.

Jeg tænker på at hvis jeg ligger fræsede spånplader på bjælkerne og derefter klinker så tror jeg ikke det holder. Hvad mener i ? 

Man kunne ligge :

1. Fræsede spånplader 22mm
2. Klinker 10 mm

eller skal jeg lave :

1. Fræsede spånplader 22mm
2. Gulvgips (hvad er billigst og tyndest ?) ??mm
3. Klinker 10mm

Hvad vil i foreslå jeg gør så jeg opnår den bedste resultat ?

PS: jeg har uploadet et par billeder som jeg håber hjælper lidt.

/mihai



 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, det er helt sikkert det ikke holder med klinker direkte på gulvspån med spor.

Jeg ville smide en mellembjælke mellem dine eksisterende, etablere gulvvarme på gulvet via forskalling, også lægge en GF gulvgips og herefter klinker, så skulle det gerne holde.

Men hvor kraftige er dine bjælker og hvad er spændet på disse ?
Hej Koludabyg,

Tak for dit svar.

De mellembjælker du snakker om skal fæstnes med metal beslag til de rigtige bjælker eller ? Kunne du eventuelt linke til et sted hvor jeg kan se hvad du mener ?

Bjælkerne ser ret kraftige ud. Du kan se tegningen af huset her : Tegning

På side 10 og 12 snakker man om nogle bjælker, ved ikke om det er dem man taler om.

Er det også en mulighed at beholde det gamle gulv og så bygge ovenpå det ? Er det noget du vil anbefale i stedet for ?

Jeg har prøvet at google GF Gulvgips for at finde en pris og tykkelse men kan ummideltbart ikke finde noget. Hvad skal jeg præcis lede efter eller har du eventuelt et link hvor jeg kan købe det billigt ?

/Mihai

 

Er der andre der måske kan hjælpe hvordan jeg bedst sætter klinker på de bjælker jeg har ?

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis