Hvor mange gange maling på nyopsat miljøvæv

jeg har lige opsat milføvæv(filt med lidt struktur) på mine nyspartlede vægge.

Hvor mange gange maling vil i tro der skal bruges, jeg regner med først at grunde det og derefter give den en enkelt gang maling (hvid) men tror i det er nok?

hvor høj glans vil i anbefale hvis nu væggene ikke er super duper spartlede :-) ?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal helt sikkert give det vævfylder først.
Og så skal du nok regne med 2 gange efterfølgende. Det er i hvert fald aldrig lykkes for mig som amatørmaler, at blive tilfreds med kun én gang. Men det afhænger selvfølgelig også af kvaliteten af malingen.

Glans 5 er ok, hvis det ikke er et meget belastet rum. Men alt efter hvor meget struktur der er i din filt, så regn med at man godt kan se, hvis det er dårligt spartlet.
To gange maling. Har lige sat filt op der var grundet på forhånd og selvom væggene skulle males hvide, var det nødvendigt at male to gange for et tilfredsstillende resultat.

Jeg plejer at bruge glans 5 til lofter og glans 10 til vægge. Men jeg har også en dreng på tre, så væggene skal kunne tåle en hårdt opvredet klud i ny og næ. :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, 2 gange

Selv en maler har svært ved at lave det helt dækkende med kun 1 lag.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også