Utæt overtryksventil?

Hej.

Min kone og mig har lige købt et lille hus.
Huset er 2 etages, med naturgasfyr og alm radiator system, med lukket ekspressions beholder. Der sidder en overtryksventil på (Vil jeg tro det er) som står og drypper...
Jeg har vedhæftet et billede

Spørgsmålet er om det bare er sådan det er, eller om det er noget der skal laves.
Det skal siges at vi har fået trykprøvet systemet, for at sikre at der ikke var nogle utætheder, hvor VVS manden i sin rapport skriver at det er trykprøvet ved 6 bar = 3 x normal drift tryk. Og at der ikke er fundet nogle utætheder.

Jeg vil gætte på at der på ca. 1½ uge er smutte et sted mellem 5 og 10 liter vand ud af ventilen.

Jeg har prøvet at åbne / lukke den nogle gange for at se om det kan hjælpe på noget. Det er der desværre ikke noget held med.


/Nikolaj
Hej. Min kone og mig har lige købt et lille... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ventilen sidder på røret, hvor hanen til vand påfyldning er. Hvis jeg åbner for hanen stiger trykket på fyret / Radiator systemet. Hanen er som udgangspunkt altid lukket.
Ventilen bliver IKKE blokeret. Jeg har sat en studs til haveslange på, hvor jeg har monteret en halv meter slange som står oppe i en gryde, for der ikke skal være plask vådt på gulvet. Der er nemlig ikke noget afløb omkring fyret.


/Nikolaj
Skift lortet
Det er til vandforsyning. Luk for hovedehanen i huset og åben for den til der ikke kommer mere vand, af med den og køb en ny.
Monter(husk pakgarn/teflontape) og åben for hovedehanen igen. Slut

it is better to burn out than to fade away
Fint... Det lyder som den samme løsning jeg er kommet på...
Tak for hjælpen alle sammen...

/Nikolaj
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis