Komfur placering og højde

Hej allesammen

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted det bliver postet, men nu prøver jeg

Vi er ved at flytte ind i et hus som vi har lejet, og der er igang med at blive renoveret. Som i kan se er det også et nyt køkken som er blevet installeret, men komfuret er absolut ikke i samme højde som bordpladen, og oveni det så stikker bordpladen udover komfuret i højre side.

Så mit spørgsmål er om det er ulovligt at komfuret er under bordplade højde og om der er nogle specielle regler omkring dette? og om det er generelt er ulovligt sådan som udførslen af det er lige nu med bordplade osv?




På forhånd tusinde tak for hjælpen
Hej allesammen Jeg ved ikke om det er det... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af gug på 04 jul 2013 11:53
- og vedr. placering af stikkontakten skal minimumshøjde være 5 cm. over bordplade - så den er ulovlig som Håndværker siger

Er du sikker på det?  Evt et ref eller § fra SB.  For så vidt jeg ved er der ikke specille regler, bare fordi de sider over et køkkenbord. Du forveksler det ikke med reglerne for stik ved gulv. der er der jo netop de der 5 cm de skal sidde over gulvet. hvorfor en panelstikkontakt jo er så høj som den er.
For mig at se kan komfuret slet ikke være imellem bordpladerne?
Venstre side står til kant og højre går under? Det kan selvfølgelig være at billedet snyder.

Mvh.
Mikkel
vedr. placering af stikkontakter er reglen at de placeres 50 mm over gulv/bordplade, jeg har det fra en elinstallatør - så kan han jo tage fejl, men jeg tvivler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis