Stanley High-Velocity Blower Fan. Hvor kan den købes i DK



Hej  

Jeg er på ud kig efter en lille blæser, og fandt så denne "Stanley High-Velocity Blower Fan"
på Amazon Klik her
Fandt også en på Amazon.co.uk Klik her bare med en andet navn "LASKO 655704 Multi-Purpose Blower Fan" 

Er der nogle der ved hvor man kan købe en af dem her i Danmark?

Mvh

Michal

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tvivler ret meget på at den bliver godkendt efter danske regler om elværktøj o.l. alene stikkene ser meget amerikanske ud. Og hvad kan den som som gør den så interessant for dig.
Skrevet af Håndværkeren på 04 jul 2013 09:39
Jeg tvivler ret meget på at den bliver godkendt efter danske regler om elværktøj o.l. alene stikkene ser meget amerikanske ud. Og hvad kan den som som gør den så interessant for dig.

Det kan godt være den ikke kan blive godkendt efter danske regler :-(

Den er dejlig lille og nem at transpoter rundt.
Jeg skal bruge den til fotografering, hvor vi skal lave en lille smule vind.
Og efter hvad jeg har kunne læse på flere engelske og amerikanske forum, så er mange rigtig glad for den. Og en alm gulvblæser som fåes i HN, silvan osv er ikke gode nok.
Og heller ikke en løvblæser, da vi også gerne skulle kunne snakke sammen.

Men andre ideer modtages med glæde. 
 

Mvh

Michal

Der må en simpel bordventilator da være ganske udmærket, og der kommer ikke meget lyd ud af en sådan. Og prisen er nok omkring de hundrede kroner
Hvilken bordmodel tænker du på?
For den skal gerne have en lille mundstykke som "Stanley High-Velocity Blower Fan" da det giver mere direkte vind. Og er nemmere at kontrollere. Det er det sammen som med lys

Mvh

Michal

Annonce
Hvis det skal være så styret, tror jeg du skal se efter en hårtørre der kan blæse kold luft, de findes også. Ellers må du selv bygge en tragt foran en bordventilator !
Hvorfor køber du den ikke bare på amazon.co.uk? Når den bliver sendt fra UK kommer der ikke told og moms på, og du kan købe en billig omformer fra UK -> DK stik i t-hansen, jem&fix og ligenende.
Jeg har også tænkt på en hårtørre, og vil da tage og prøve det.
Og det med at bygge en tragt selv, har jeg tænkt mrget på. Men har ikke helt fundet en smart måde at bygge den på.
Jeg vil gerne lave en til en bordventilator, som har en diameter på 35cm. Den skal ikke veje for meget, og jeg vil gerne have at den skal være nem at tage af og på. Har tænkt på om man kunne lave en som man kan klappe sammen, så den ikke fylder for meget.


Mht. at købe den på amazon.co.uk så koster det en hel del i fragt. Kan ikke huske hvor meget det var. Og nu har sælger den ikke mere lige for tiden.

Mvh

Michal

Sådan en bordventilator som jeg tænker på, har et gitter foran selve møllevingen.
Det jeg forestiller mig, er at du tager et stykke kraftigt karton på 100 x 100 cm. finder center og streger med en form for passer to cirkler. En på 50 cm. i radius og en på 2,5 cm. Så slår du et par streger fra centrum og ud til kanten, det skal være så du kan fjerne ca. det kvarte stykke af "lagkagen" skær ud og fold sammen til et kræmmerhus så den overlapper. Holde den så med den brede ende ind over skærmen på ventilatoren og tilpas cirklen så den lige akurat kan hænge på ventilatoren. Lav nogle mærker til huller tre steder på cirklen og en  seks stykker ned langs kanten på "kræmmerhuset" slå huller med en lille hugpibe !
Når du skal bruge den folder du sammen og stikker en tynd ståltråd op igennem hullerne på langs så tråde skiftevis er udvendig og indvendig. Bøj tråden let i den spide ende den anden ende bruger du til lige at fæste til ventilatoren  plus to huller lidt under siderne på den store cirkel. Og se så har du en ventilator der blæser en forhuldsvis tynd "stråle"

Håber min beskrivelse ikke er for kringlet.
Det er også sådan en med gitter foran selve møllevingen jeg har.

Det er en en meget fin beskrivelse :-) Men jeg er ikke sikker på om jeg helt har forstået den rigtig.
Læser den lige igennem nogle flere gange.
Jeg regner med at jeg kan få det afprøvet imorgen søndag.

Jeg vender tilbage imorgen inden kl 18.

Mvh

Michal

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis