overlægger ved teressedør

Hej jeg skal have en større teressedør i, hvilket betyder jeg skal have en anden overlægger
muret i, men jeg kan ikke finde en der har de rigtige muresten. Jeg er blevet anbefalet at lave en selv, hvilket jeg også har tænkt mig at gøre. hvad siger i til det. Er det nødvendig at mure en ny i på den indvenddige mure eller hvad??

Jeg vil jo rigtig gerne have lavet mig nogle nye solbænke under mine vinduer, men når jeg ikke kan finde de samme sten, hvad gør man så. Har i en ide til hvordan jeg så kan lave solbænke på en pæn måde. Huset er af mørke røde sten med perforring 
mvh
alte

<p>&#160;</p>
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan også pille x sten ud og få støbt overlæggeren hos en professionel. Der er firmaer, der laver den slags.
Forstår ikke hvad det er du skriver om indermuren. Du kan ikke bare lave et større hul uden at understøtte muren over hullet. Så der skal også en overlægger i - men stenene i den er vel ligegyldige?

Hvis alle dine sålbænke skal skiftes, står det dig jo ret frit for at vælge hvad du synes er pænest. Prøv at søge på google for inspiration. Støbte sålbænke kunne måske være pæne til dit røde hus.
Jeg vil prøve, at søge på solbænke. Ang overlægger så var det em murer som sagde at den kunne jeg bare selv lave. Hvis jeg kan få den gamle helt ud skal den jo kun forlænges med ca 20 cm så det er vel til at lave selv.
Mvh
alte

<p>&#160;</p>
Nu skrev du ikke noget om hvor meget det drejer sig om i dit første indlæg. Men altså 20 cm.
Hvordan vil du få armeringen til at holde, hvis du forlænger den eksisterende?
Him.. ville fræse 2 nye stænger i hele vejen, give den en stærk planding cement eller fliselim. Kunne det lade sig gøre tror du??
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Man kan godt lave stålteglet selv, men men men.... Lad mig nu minde alle folk om at et ståltegl overhovedet ikke er bærende!!! For at bære noget skal der mures 3 skifter over i en meget stærkere mørtel. Det bliver til en teglbjælke som er bærende

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Det er jeg med på, jeg har muret overlægger i før, jeg murede den op i en kegle ud fra siderne og ind mod midten.Det blev fint, så det har jeg tængt, at gøre igen!!
mvh
alte

<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis