Ny kikkert, hvad skal man gå efter?

Min fars fødselsdag nærmer sig, og i den anledning bør han jo have en gave. Er blevet enig med min mor om at vi slår os sammen om at købe ham en kikkert.

Men jeg aner ikke hvad der findes, og hvad de skal kunne, ud over at man skal kunne kigge igennem dem selvfølgelig   Nogen der selv har kiggert, og evt en med nogle specielle features? 

Han cykler meget, og det ville da være lækkert hvis det var muligt at medbringe den på en cykeltur. Det er racercykel, så her snakker vi noget lomme størrelse. 
Jeg vil dog også gerne have nogle bud på nogle af de lidt større, da den ikke kun skal bruges når han cykler.

en budget ville ligge på omkring 500-1200 kr. Så kom gerne med nogle bud, eller ideer.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uha den var svær, for desværre laves de fleste små kiggerter med alt for stor en brændvidde så de er meget sværere at holde så stille at billedet bliver bare noget lunde. Men prøv at se om du kan finde en mindre med en brændvidde på 7 x 50 det er simpelthen den bedste størelse og bruges af de fleste Bådejere Jægere o.l. og det er vel muligt at monterer tasken på selve cyklen.
Det bedste mærke jeg kender til er Zeis
Jeg tænker: Hvad med et digital kamera istedet? 
Det zoomer bedre end de fleste kikkerter og fylder ikke så meget, og så kan han jo også dokumentere hvor han har været og hvad han har set... 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Zeiss rækker dit budget ikke til.....

Men prøv at tage et kig på denne hjemmeside:

http://kikkertgrossisten.dk/category/haandkikkerter-97/

Har ikke den store erfaring - men har et par små lommekikkerter 8 x 22 og en enkelt lidt større 7x35 med autofocus til en kr. 500 - 600 - de gør det fint til mit brug.

7 x 35 er fysisk mindre end 7 x 50 ( det sidste tal er diameteren på linsen i mm - det første tal er forstørrelsen )

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Kamera har han, han ønsker sig en kikkert.

Ved ikke om det har noget at sige at han bruger briller. Skal man tage højde for det, skal den kunne indstilles specielt, eller gør det hverken fra eller til?

min mor havde fundet denne, som hun gerne ville høre mere om, nogen der har noget at sige om den? http://kikkertgrossisten.dk/product...2-wp-1122/
Har den for stor brændvidde, så det bliver svært at holde fokus, uden at bruge et stativ?
Den ser da ikke så tosset ud, og med 5 års garanti er det nok kvalitet i den bedre ende af skalaen.
Alle kiggerter kan indstilles på den ene linse så man kan tilpasse den så den passer menesker med forskellige synsstyrker på øjnene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis