Kan man lægge fliser med stenmel som afretningslag?

Hej!

Jeg skal lægge en flise terrasse, og har besluttet at der skal være brede fuger med stenmel imellem fliserne.

Nederst bliver der en god bund (20cm) af stabilgrus, komprimeret med pladevibrator. 

Kan jeg bruge stenmel som afretningslag under fliserne?

Det vil være billigere kun at købe stabilgrus og stenmel, fremfor at skulle købe både stabilgrus, afretningsgrus, og stenmel. 

Der bliver ingen kørsel på fliserne (baghaven).

På forhånd TAK for hjælpen!

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved ikke om det kan lade sig gøre.. Men det er jo ikke voldsomt meget afretningsgrus du skal bruge. Det kan hentes næsten gratis i stark. Og skal du kun bruge en trailer fuld er det næsten det værd, for det kan nemlig være dyrt hvis det skal ud med lastbil. stark tager 350 for 1 m3
Ved ikke om det kan lade sig gøre.. Men det er jo ikke voldsomt meget afretningsgrus du skal bruge. Det kan hentes næsten gratis i stark. Og skal du kun bruge en trailer fuld er det næsten det værd, for det kan nemlig være dyrt hvis det skal ud med lastbil. stark tager 350 for 1 m3
ja det kan du godt, flere tyske firmaer her i det sønderjyske bruger det, nogle påstår at myrene ikke kan li det. ved ikke om der er bedre, me en af de indkørsler jeg har set er lavet med det, er ikke sunket efter 6 år.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Tak for svarene!

Så prøver jeg at lægge det med stabilgrus som bund og med stenmel både som afretningslag og fuger.

Skriver herinde igen, når det er færdigt, så andre kan se om det kan anbefales at forsøge sig med.

: - )
Det skulle der ikke være noget i vejen for at gøre. Om det er sand 0-2 mm eller stenmel 0-4 mm betyder ikke alverden. Du kommer allerhøjest til at døje en sjælden gang i mellem når du retter af til belægningen.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis