Komposit vinduer

Hej

Jeg står overfor en udskiftning af vinduer og døre.
Jeg har lagt mig nogenlunde fast på at materialet skal være komposit, da både pris og funktionalitet tiltaler mig.

Jeg har et rødstenshus fra 1985 med de originale trævinduer, de har en bred profil, så alt nyt vil være noget smartere og flottere

Jeg har haft kig på Kastrup (komposit) og Primo (dog kun plast) og derudover er Protec 7 Multi måske også inde i billedet, skal lige ud og se dem på deres fabrik i Holstebro.

Er der noget specielt man skal være på vagt overfor og har i nogle gode råd der ville være guld værd? Det er jo nogle der gerne skulle holde de næste 30 år, så det ville være en skam at få monteret nogle man ikke bliver helt tilfredse med.


Håber i har lyst til at hjælpe mig
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville have valgt Outrup tror jeg, men ville måske overveje hvidbjerg vinduet også.

Plast er så totalt udelukket i mit tilfælde.
Nu da du kommer fra Skive kunne du jo også prøve at kikke på X-Frame som ligger på Hjortevej 3 i Skive. Har set deres produkter og de så ud til at være ok. Men ellers kender jeg ikke noget til komposit vinduer/døre.

mvh

BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Mange tak for de hurtige svar

Koloudabyg, hvad bygger du dit svar på, hvad er det der er så forfærdeligt ved komposit efter din mening?

Kermit_369, Det kan jeg prøve at kigge nærmere på Men det virker ikke til at de har topstyrede vinduer? Ellers fremgår det i hvert fald ikke på deres knap så informative hjemmeside :/
Kommentar:
Der har i vinter været mange tilfælde af fugt og direkte frost/is på indersiden af vinduer.
Her i huset har vi vinduer og døre i massivt træ, jeg kan ikke se fabrikatet nogen steder.
Termoruderne - sprosser - er mærket 03 05 så jeg ved ikke om de har siddet i 8 eller 10 år, vi har boet her i 5.
Der har aldrig været antydning af fugt, endsige frost indvendig, Så skulle jeg gøre noget et andet sted, ville jeg ikke være et sekund i tvivl om typen.
Bare for

mvh

 varmetossen

Skrevet af Krede85 på 02 jul 2013 23:43
Mange tak for de hurtige svar

Koloudabyg, hvad bygger du dit svar på, hvad er det der er så forfærdeligt ved komposit efter din mening?
Det er heller ikke komposit jeg ikke ville vælge, men plast vinduer.

Jeg ville selv vælge træ, eller alu/træ/komposit kombinationen som efter min mening er den bedste løsning på markedet pt.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis