Hjælp til klimaanlæg på Corolla Verso!?

Jeg har lige skiftet kondensor på min Corolla Verso 2007. Jeg kan bare ikke få den til at køle igen!

Forhistorien:
 Sidste år før sommerferien, fik jeg suppleret kølemidlet op, fordi der var for ringe køleeffekt. Det virkede et stykke tid, men med aftagende køleeffekt.

Jeg fik så for ca 3 uger siden fyldt noget sporemiddel på, og kostateret at der var en lækage i kondensoren, som i øvrigt var ret medtaget. Jeg fandt frem til en ny uoriginal Nissens kondensor, som jeg så i dag har monteret.

Inden jeg monterede den i dag kølede anlægget fint, men da jeg havde monteret den nye kondensor, og påfyldt kølemiddel igen, ville den stort set slet ikke køle. Der kommer godt nok rim på lavtryksrøret, men indblæsningstemperaturen kunne ikke komme under de 18-19 grader der var i rummet.

Hvad kan der være galt?

Jeg tænkte at den nye kondensor kunne være stoppet, eller lignende, og jeg sugede væsken af igen, (det var ikke sivet ud) og prøvede at puste igennem den. Der var måske en lidt større luftmodstand i den nye, and i den gamle, men ikke meget.

Rørerne i siderne på den nye kondensor er lidt tykkere end på den gamle, Kan det tænkes at der skal bruges mere kølemiddel i den nye?

Der sidder en magnetventil lige foran kondensoren, den har 4 porte, og en magnetspole. Hvad gør den?

Håber nogen kan regne ud hvad problemet er

Kører syd på næste tirsdag, så jeg håber på guldsvaret der kan redde familiefreden
Mvh
Knud Fredslund Toft
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må have nogle værdier for både tryk- og sugesiden?
Og du har evakueret systemet grundigt?

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej
Du har påfyldt forkert type eller mængde kølemiddel
Hilsen polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis