Problemer med gorenje WA 1401 vaskemaskine

Hej 

Er der nogen der ved noget om vaskemaskiner??
Jeg har nemlig et problem med vores herhjemme..
Problemet er at maskinen til tider ikke vil skifte automatisk fra en aktivitet til en anden. Dvs. at den ikke skifter fra kulørtvask til skylning. Den stopper og man er så nødsaget til manuelt at dreje programvælgeren det sidste lille stykke så den kan fortsætte vasken.
Det er naturligvis nærliggende at tro at det er programvælgeren der er defekt og bør udskiftes, men det kunne måske også være noget andet.. Er der nogen der har et andet bud på årsagen til denne fejl på vores vaskemaskine??

Vaskemaskinen er en:  Gorenje WA 1401


10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan ikke svare sig at reperere på en gammel gorenje vaskemaskine , køb en digitaliseret maskine , de fåes på tilbud (Bosch) til ca 2000 kr , en udskiftning af en timer løber op i 1000-1200 Kr..................

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Hej Svend H

Man kan få en programvælger/Timer til den aktuelle vaskemaskine for 450 kr incl levering.. Det kunne jeg godt overleve, hvis bare jeg kunne får konstateret at det også var den der var defekt..
Det er derfor jeg spørger på fejlmuligheder, eller mangle på samme..
Det kunne være varmelegeme der er defekt, hvis programvælgeren ikke får besked om at temperatursetpunktet er nået, vil den ikke køre videre til næste programpunkt.

Har også oplevet at der sætter sig sæbeslam i et lille plastbeholder der sidder i bunden af karret, der så giver problemer for niveauføleren. Så kan der ske det at programvælgeren tror at vaskevandet ikke kan pumpes ud, og derfor vil den ikke fortsætte programmet.
Hej Candstand

Tak for dine indputs - de lyder interessante..

Jeg kan oplyse at maskinen stopper når den skal skifte fra kulørt quickvask til skylning.. Er det noget der får klokkerne til at ringe for dit vedkommende, udover det du allerede har nævnt???


Det er ikke varmelegemet der er defekt ,  hvis det var varmelegemet ville maskinen ikke nå til skylleprogramet , prøv at rense afløbet , maskinen kan ikke tømme vandet ud og går dermed i stå , det har jeg været ude for mange gange...................

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Tja, kender ikke lige DEN model, men hvis vandet ikke er kommet op på den foreskrevende temperatur plejer de modeller med et gammeldags ur vist ikke at ville køre længere i programmet.

Er det vand, du manuelt pumper ud, varmt eller koldt ??

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Nitter

Programvælgeren stopper på sidste hak i aktiviteten kulørt quickvask. Næste aktivitet er skylleaktiviteten. Når jeg manuelt drejer programvælgerknappen til skylleaktiviteten så er der ikke noget vand der pumpes ud. Den starter bare skylleprogrammet....
Skrevet af bifliv på 03 jul 2013 10:32
Hej Nitter

Programvælgeren stopper på sidste hak i aktiviteten kulørt quickvask. Næste aktivitet er skylleaktiviteten. Når jeg manuelt drejer programvælgerknappen til skylleaktiviteten så er der ikke noget vand der pumpes ud. Den starter bare skylleprogrammet....
Ja ok. Så er det ikke det der "trykker den". Er "kørt tør" for ideer. Håber du finder ud af noget.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
vil gætte på at det enten er afl pumpen der er def eller en tilstoppet pressotat slange eller måske selve pressostaten der er def

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis