Induktion slår til og fra

Hej

Er netop flyttet i ny lejlighed, hvor der er installeret en induktionskogeplade. Jeg har bare et problem. Når jeg fx koger et æg så er det som om, at den ikke holder konstant varme, men slår til og fra. Det gør den sådan hvert 10. sekund ca. Jeg ved ikke om det er fordi den forsøger at regulere på varmen eller hvad den gør?
Er der nogen der kan fortælle om der er et problem med a) gryderne b) kogepladen c) sådan skal det bare være? 

Gryden (Tefal Jamie Oliver) er beregnet til induktion, og varmer da også fint vandet op. Men hvorfor den gør det andet er mig en gåde? Hjælp
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ligger mærke til det, så kan du måske høre at den laver et klik engang imellem, med 1-3 sek mellemrum. Hvis du så skruer op for varmen vil dette klik komme oftere, det gør det i hvertfald på min.

jeg vil tro det er den måde det er lavet på, at det der laver magnetfeltet (varmen) kun kan kører på fuld knald, og man så regulere temperaturen ved at tænde og slukke det i små intervaller. jo varmere du ønsker det, jo kortere bliver det slukkede interval så. Håber du kan følge hvad jeg mener.
Dette er bare min egen lille lomme filosofi, og ved ikke om det er sådan det fungere, men det er hvad jeg forestiller mig der sker
Enig med Illisher

Med venlig hilsen
ktm

 

jeg har også induktion, og der kan man også høre bzzz ...... bzzzzz......bzzzzzz hvis gryden eller panden ikke står helt som den skal.
og jeg har til dato ikke haft problemer med opvarmningen det er så ikke alt mit køkkengrej der gør sådan

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Okay. Ja, men det er egentlig mere hvorfor (ved ikke om det var det du prøvede at forklare Illisher ). Altså når jeg koger et æg bliver jeg jo helt nervøs, når jeg det ene sekund ser vandet stå at boble på livet løs for så 10 sekunder senere at se, at det ikke bobler længere, for så 10 sekunder senere, at se at det igen bobler.
Hvis I forstår? Ellers skal jeg ligge en video af det op
Annonce
ja det var det jeg prøvede at forklare :p 10 sek mellemrum er meget. når jeg kører på lavt blus (2-4 stykker) er der maks et par sek imellem hver bzzzz. og når den kører på 6-8 stykker så kan man hører den siger bzzz flere gange i sek. og næsten konstant når den står på 9.

Men vil tro din kogeplade fungere helt som den skal. Der er jo sikkert forskel fra producent til producent. så no worries
Enig - min gør det også - jeg har dog ikke oplevet at vandet går af kog indimellem. Min reagerer stort set som Illisher beskriver i sit sidste indlæg. Min er en 10 år gammel Voss.

Det er utroligt vigtigt at gryderne/panderne står helt plant på kogepladen.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis