Hvilken borhammer?

Hej alle sammen,

Jeg har købt en lejlighed, som efter 3 måneders arbejde er ved at være færdigrenoveret. Nu er det tid til at hænge lamper op, men loftet er så hårdt, så min slagboremaskine ikke kan bore i det. Det er en lejlighed fra 1979, med de klassiske beton lofter. 
Jeg tænker at jeg skal bruge en slagboremaskine, men er en billig god nok? jeg skal i virkeligheden kun bruge den til 6-8 huller. Skal man bruge specielle bor?
Jeg tænker at købe denne, som er den billigste jeg kan finde:
http://eshop.silvan.dk/vare/toolmate-borehammer

Mvh
Nis
Hej alle sammen, Jeg har købt en lejlighed, som... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Haraldnyborgmaskinen er fino til det du skal lave,- så vidt jeg husker følger der faktisk nogle bor med. maskinen er nogle gange på tilbud til en meget billig penge. Jeg fik vist min til 250 kr. Andre har ligende modeller,- som skrevet ovenfor, nok lavet på samme fabrik i kina
Ja og de billige sds bor, er også ganske anvendelige, og bore udmærket i beton.
Jeg har både kvalitets bor, og de billige, jeg synes ikke forskellen er så stor.
Dog er holdbarheden på de billige, nok en hel del ringere.
Hej.
De bor til sten og mure hedder platbor, fordi de ude i spidsen har hårdmetal-platter der er beregnet til dette.
Jeg har selv en maskine fra j&f til kr. 400,- inkl. div sds-bor og mejsler og borepatron.
Den har udført et fortrinligt arbejde med gennemboring af et fundament til varmerør.
Men stadig: hvis du har en slagboremaskine,skal det kunne lade sig gøre med ordentlige bor. Kan ikke angive mærker, pris følger kvalitet.

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis