Rådgiver til etablering af 1. sal

Hej
Jeg har nogle planer om at få lavet 1. sal på mit hus som i dag er med lav rejsning.
Vi har selv lavet tegninger af hvordan vores stueplan skal se ud, da der lige skal modificeres en lille smule. Vi har også en ide om hvordan 1. salen skal indrettes og se ud. Noget skal ikke være første sal, men blot åben helt til kip fra stuen. 
Vi havde selvfølgelig tænkt os at få en bygningskonstruktør eller arkitekt til at lave tegninger, men vi vil gerne vide lidt om hvad vi ca. kan forvente at det løber op i inden vi begynder at smide 10-20.000 efter en rådgiver. 
Vil en tømrer kunne give en priside uden at have reelle tegninger at se på eller hvordan skal det gribes an?
Kan en arkitekt i øvrigt stå for at styre byggeprocessen med hensyn til udfærdigelse af udbudsmatriale og indhentning af tilbud og styring af selve byggeriet?
Mvh
Jesper
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
En arkitekt eller konstruktør kan sagtens tegne huset for jer. I skal også huske at I skal have en ingeniør på for at beregne bæreevnen af etagebjælkerne, forankring af tag evt. spær og stabiliteten i det hele taget. Den arkitekt I måtte vælge har sikkert en samarbejdspartner, så kan han stå for det hele. Den pågældende rådgiver kan sagtens udfærdige udbudsmateriale og indhente tilbud m.m., men det koster og jeg er meget overbevidst om at de 20.000 kr. ikke række langt både for arkitekt, ingeniør og udarbejdelse af udbudsmateriale.
I siger at I har tegnet 1. sal og hvis I er 100% sikker på udformning og indretning samt materialevalg er det en god ide at få fat direkte i i en ingeniør som kan udfærdige konstruktionprojekt.
På bagrund af konstruktionprojekt, jeres tegninger og en beskrivelse som I selv udarbejde af materialer m.m. kan I selv indhente priser fra diverse entreprenør. Jeg er overbevidst om, at det er den billigste løsning for jer.

Med venlig hilsen / Rodein
Hej
Tak for svaret.
Jeg vil dog gerne have en til at styre byggeriet for mig, da jeg ikke har meget styr på de ting der skal ske i forbindelse med byggeri. Det er derfor jeg gerne vil have fat i en der ligesom kan styre hele processen for os. 
Hvis du vælger Michael fra CMN på Posthustorvet i Skive til at tegne/følge projektet, er du godt hjulpet på området, og hvis du så vælger Tømrermester Martin Foldbjerg (mobil: 25343749) til at udføre arbejdet, behøver du ikke bekymre dig om udførelsens kvalitet.
Det vil være en god idé at få en arkitekt eller konstruktør til at lave færdige tegninger som du dels kan bruge til byggetilladelse og dels kan give til din entreprenør.

Uanset hvad er det meget godt med 8-10 detailtegninger af udvalgte punkter, fx hvordan kvist/spær/bjælkelag/osv. skal laves. Og det kan du efter min bedste overbevisning ikke lave selv.

Regn med at ca. 10 % af dine byggeudgifter går til ren rådgivning/arkitekt/ingeniør, inden der er skruet et eneste bræt fast
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis