Ovn i udu?

Hey

Har brug for lidt vejledning omkring en ovn.

Jeg er en glad indehaver (eller var) af en SMEG gaskomfur/ovn. Men nu er der sket det, at hver gang ovnen tændes slår HFI-relæet fra - det skal bemærkes at der er ingen sikringer der popper.

Jeg har haft en elektriker ude for at kigge på det, og der virkede ovnen selvfølgelig . Jeg fortalte ham dog sagens tilstand, og han målte her og der på relæet - og sagde at han ingen fejl kunne se.

Og rigtig nok så virkede ovnen i en dags tid, men nu slår HFI relæet fra igen hver gang den tændes. Jeg har prøvet at slå alt andet elektronik fra, men der sker stadig det samme.

Er ovnen mon til at rede? Eller skal man købe en ny? Jeg gider næsten ikke få en elektriker ud igen og bekoste 900 kroner for ingenting.

What to do?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg vil gætte på at det er et af varmelegemerne der er gået til men det kan naturligvis også være noget andet.
hvis du har mod på det og har et ganske alm multimeter der kan måle ohms modstand kan du prøve at tage bagpladen af komfuret også måle imellem stål kabinettet(det skal være et sted der er fri for maling) og varmelegemerne der må ingen modstand være.hvis der er modstand imellem er varmelegemet def.
Dette er sådan set det du slev kan gøre hvis du ikke kan måle noget kan et af varmelegemerne alligevel godt være def da det sommetider kun kan ses ved at bruge en isolationstester men som regel kan det ses ved brug af et ohm meter
HUSK AT SLUKKE FOR STRØMEN INDEN DU MÅLER !!

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
de koster ikke så meget du kommer langt for en 500 kr seddel

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også