service af luft/luft varmepumpe

Hej

I det hus vi købte i efteråret sidder der en Sanyo (SAP-KRV123EHA) luft/luft varmepumpe.
Jeg aner ikke hvor gammel den er eller om der har været service på den.
Så vidt jeg har forstået er det ikke et lovkrav med service på disse små VP, men det er vel en god ide?
Den kører sådan set fint nok, men ved ikke om den kunne køre bedre..

Hvad ligger ca. prisen på for sådan et service og bør jeg få lavet sådan et eftersyn nu inden varmesæsonen begynder?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et serviceeftersyn koster 1000-1500 kr. hvis det skal laves af en kølemontør, og du er lidt fleksibel med tiden det skal laves. Det tager ikke så lang tid at lave service, men der skal noget kørsel på, og han skal afsætte tid til evt reparation og justering.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Så langt tid den virker , skal man ikke gøre noget , der sidder nogle støvfiltere i indendørs enheden som regelmæsigt i fyringsæsonen skal renses (støvsuges) , hvis der megen skidt ved lamellerne i udendørsenheden som hæmner luftgennemstrømningen kan man forsigtigt rense dem med en børste...........................

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Den kører, dog ikke når det ef rigtig koldt, men det er jo forventet. Men kan man selv sd om den kører optimalt? Er det på samme måde som en bil ac, hvor det kommer relativt pludseligt?
Det er s´gu da når det er rigtigt koldt at den skal opvarme , men virkningsgraden (copværdi) falder når det er koldt udenfor , de gode virker helt nede til mere end minus 20 C.......... 

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Den kan også varme når det er rigtigt koldt, men den bruger meget tid på at afrime.
Brugsanvisningen http://www.klimaconsult.dk/sanyo.sa...edning.pdf side 24 siger, at den kan opvarme så længe udetemperaturen er over -8ºC

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis