Lave et fundament til udestue højre

Hej med jer.

Jeg har en udestue hvor vinduespartierne ikke er hævet over teræn i forhold til belægningssten. Det har påvirket den så vinduerne nu er rådnet op og trænger til en udskiftning.
Jeg ønsker derfor at hæve fundamentet ca 5-10 cm. Er der nogen der har en god ide, hvordan dette evt. kan laves ?
Jeg tænker om man kan få nogle fundamentsblokke som kan sættes oven på den eksisterende sokkel og som helst ikke er bredere end vinduespartiet som i dag er ca. 9 cm. Der kan godt blive tale om at lave nogle gevindstænder som sættes fast med lim ned i den eksistende sokkel ?
Jeg vil helst ikke til at støbe med beton for at lave dette ?

Gode løsnings forslag er velkomme.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En eller 2 leca mursten på fladen, det ville også passe rimeligt godt i højde.
Jeg havde det samme problem.
Min udestue var "bare" sat ovenpå fliserne og bundrammerne var rådnet stort set væk efter 5 år.
Da der var rande af chaussé sten omkring hver flise, pillede jeg den op og købte så nogle 10 cm brede kantsten som jeg satte i revnerne, med 80 cm beton under - det blev fulstændig lige da faldet jo var på fliserne....

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Hej Koluda.

Det var lige det jeg skulle bruge, men havd skal jeg bruge til lime dem på den eksisterende sokkel. Jeg har en limtræsstople som bærer min rem, hvor bjælker til min plastisk tag er på. Kan jeg placerer limtræsstoplen oven på disse leca mursten eller kan de ikke bærer vægten ?
Limtræ´s stolpen, sætter du i en bjælkesko som limes fast i fundamentet, så er ikke noget problem.

Umiddelbart ville jeg mene de kunne sættes i alm. beton eller klæber.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis