Stik med hul til jord ben

Vi har en en blender som har det med at give stød.

På stikket er der ikke et ben til jord men et hul i stedet.

Er det meningen at man køber et ben som passer i hullet eller hvad skal der til?




17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Du kan købe en forlængerledning i Tjekkiet og montere en dansk stikprop

mvh

 varmetossen

Hej.
Du kan jo også bare springe forlængerledningen over og montere en alm. stikprop med jord, og det skal der så også være i stikkontakten.
Det var kun fis med forlængeren, men nu rigtigt nok 
Men hvis den kilder i fingrene så prøv at vende stikket i stikkontakten. Forklaringen findes et sted herinde, men jeg kan ikke huske den.

mvh

 varmetossen

Ok, takket være "stikprop med jord" var jeg i stand til at google det jeg havde brug for.

Jeg kan ikke finde ud af at sætte et billede ind her, så her er et link som sikkert ikke varer for evigt til det jeg ledte efter

http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/tilbehor-hvidevarer/A303904/omformer-til-jord?scid=EXT_SEM_IP&gclid=CJjSwrXrh7gCFci23godLEwANw
Godt så. Den kendte jeg ikke

mvh

 varmetossen

Og der er nu ellers rart og billigt i Tjekkiet. Har været der 23-24 gange de sidste 15 år

mvh

 varmetossen

du kunne også aflevere maskinen hvor du købte den, og bede dem om at gøre den lovlig i hht dansk lov! Der må IKKE sælges maskiner, lamper og andet el-udstyr i DK med et ikke-godkendt stik!

 

Hvis du har mod på at rode med 3 ledninger, kan du klippe originalstikket af og montere denne til 15 kr:
http://www.harald-nyborg.dk/p4428/stikprop-rund-m-jord-graa
Den gul/grønne skal på midterbenet. De andre to på hvert sit ydderben.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Skrevet af uldal på 29 jun 2013 10:30
du kunne også aflevere maskinen hvor du købte den, og bede dem om at gøre den lovlig i hht dansk lov! Der må IKKE sælges maskiner, lamper og andet el-udstyr i DK med et ikke-godkendt stik!

Stikket er godkendt.   

Der kan stortset ikke købes noget udstyr til et køkken idag der har det helt alm. danske stik på. Lille Danmark er en minoritet, som bør tilpasse sig det europæiske marked. 
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis