Efterisolering af indervæg

Hej.
Jeg er ny i dette forum, jeg har hørt mange gode ting om det og derfor tænker jeg at det er det rette sted at spørge om lidt gode råd.
Vi har et hus fra 1908, hvor vi vil efterisolere indervæggene. Vi har tænkt os at sætte et træskellet op, isolere med 45mm og to lag gips. 
Huset er bygget med en ydervæg - hulrum - murstens indervæg. Min plan er at sætte træskellettet på indervæggen, hvori der føres strøm og kabler og isoleres, derefter afsluttes der med 2 lag gips. 
- Må man sætte damspærret op af indervæggen? Træskellettet udenpå, derefter isolering og til sidst gips? 

Jeg har læst mange indlæg på nettet, hvor folk får problemer med fugt i væggene/skimmelsvamp, så jeg er interesseret i at vide om den måde jeg vil lave efterisoleringen på er korrekt og vil spare mig for problemet med fugt

- Desuden vil jeg gerne høre, hvor meget det vil give at efterisolere hulrummet med papirsuld og må man det, når man efterisolerer indervæggen?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh Kent Jegård

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kent.
Og velkommen her på LDS.
En dampspærre skal ligge ind mod den varme det af isoleringen, det vil i dit tilfælde sige lige under gipspladerne og ikke mod den kolde væg for så er det du får problemer med fugt. Du behøver no ikke lave et tremme værk for at kunne isolerer du kan købe færdige isolerings elementer lige til at monterer på væggen.De består af en hård isolerings bats og gipsplade. Jeg vil ikke anbefale papir uld i dit tilfælde.

Og ja der er temlig meget at spare der hvis dit hus ikke er hulmurs isoleret.
Hej.

Mange tak for svar
Det var også min plan i først omgang det med den dampspærre.
Men så sagde min far at når jeg havde en indervæggen kunne man godt sætte dampspærre op først.

Hvorfor ikke papirsuld i min hulmur, hvad kan man så putte i :-)

Mvh Kent.

Ps jeg bruger ca 3000L olie om året på 238kvm,

Du kan da sagtens isolere din hulmur med papirul - ikke noget i vejen for det. Du vil nok opnå en pæn besparelse på din varmeregning ved at gøre det.
Der findes flere granulatprodukter du kan få blæst ind i din hulmur - Jeg har læst andet sted på disse sider at Thermocell træfiberuld skulle være godt.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Nej, du kan ikke sætte din damspærre på bagsiden af denne væg, så sidder den jo på den kolde side af isoleringen.
Hej

okay fint nok. men nu ved jeg ikke hvor meget det kan komme ind i hulmuren, det er jo et gamle hus. snakke med en der laver i det og han siger at der på så et gamle hus kun kan komme ca 45% ind i muren.
Så umiddelbart må lidt være bedre end ingenting :-)
Annonce
Okay fint nok Jeg sætter først mit træskelet op også laver kabler og rør også mit isolering også damspærre og til sidst 2 lag gips :-)


Mange tak for hjælpen.
Kabler og rør skal være på den varme side af isoleringen

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

okay fint nok.

Nu spøger jeg måske dumt. men skal rør og kabler være bag ved damspærre eller foran :-)
Skrevet af jegård på 29 jun 2013 09:43
okay fint nok.

Nu spøger jeg måske dumt. men skal rør og kabler være bag ved damspærre eller foran :-)

Bagved

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Super Mange tak.


Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis