Ny Rensebrønd ved tryk-/vacuumsystem

Min kommune har besluttet at min kloaktilslutning skal ændre, således at overfladevand og spildevand separeres. Spildevandet skal fremover føres til en trykledning. I skel nedgraver kommunen en pumpebrønd, der dels kværner toilet-og køkkenaffald og dels pumper det videre til den nye trykledning.

Kommunen forlanger at jeg for egen regning nedgraver en rensebrønd max. 3 meter fra pumpebrønden. Jeg har allerede en rensebrønd tæt på vort hus, ca. 20 m fra den nye pumpebrønd.

Jeg har gennemgået DS 432-2000-04 og 09, samt SBI-anvisning nr. 185, men kan ikke se at det er beskrevet at man skal have 2 rensebrønde på grunden. Kommunen siger at det er for at vi kan rense kloakledningen hen til pumpebrønden, men det kan vi jo allerede fra vor "gamle" rensebrønd.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad kommunens påbud bygger på? Kommunen siger: "at sådan er det bare".

Mvh.. Flemming Hansen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej vi bor i meelse og har samme som du men kommunen sagt noget om det til og vores brønd ligger 10/12meter fra pumpebrønd.?

smile kør ikke hurtigere end dine engle kan følge medsmile
Kære mronzo.

Tak for indlægget. Jeg er nu kommet fra ferie og vil spørge om du vil kontakte mig på
[email protected] eller 25 21 85 60?

Mvh.

Flemming Hansen
Prøv at kontakt dit lokale spildevandsselskab, og spørg her det er dem der står for kloak, de lokale forsyninger plejer at være fornuftige at tale med.

Den her må være din lokale forsyning?
http://www.guldborgsundforsyning.dk/spildevand
Tak igen.

Jeg har haft møde og korrespondance med Guldborgsund Forsyning, men de henholder sig til, at der i den nye betalingsvedtægt fra 2012 står, at der skal være en rensebrønd, max. 2 meter fra skel. Jeg mener, at da vores rensebrønd ved huset var lovlig før 2012, så må den også være lovlig efter 2012. Og det lyder da som om din rensebrønd opfylder de samme krav?

mvh.

Flemming Hansen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis